Starosta Čáslavi používá totožné PR záběry jako marketéři AVE. Spolupráci popírá
Daniel KoteckýDR doložil, že kampaň za rozšíření čáslavské skládky organizuje agentura, jejímž klientem je majitel skládky AVE. Nyní odhalujeme, že starosta Strnad používá ve svých videích shodný obrazový materiál. Koordinaci s kampaní agentury popírá.
Čáslavský starosta Jaromír Strnad a jeho zastupitelský klub ČSSD a nezávislí používají ve svých propagačních spotech totožný obrazový materiál jako videa zveřejňovaná údajně nezávislou občanskou iniciativou Budoucnost Čáslavi je ve Vašich rukou, jež před nadcházejícím referendem propaguje rozšíření tamní skládky. Vyplývá to ze srovnání záběrů, jež Deník Referendum analyzoval.
Toto nové zjištění navazuje na dřívější odhalení Deníku Referendum, že nedávné video této občanské iniciativy zřejmě připravovala konzultační agentura Ewing, jež dlouhodobě spolupracuje s odpadovou firmou AVE CZ odpadové hospodářství, kterou spoluvlastní Daniel Křetínský. Právě tato firma zdejší skládku provozuje. Předešlé zjištění vyplývalo ze screenshotů uniklého videa, jež v neoficiální pracovní verzi sdílel radniční zastupitel a kandidát do sněmovny Drahomír Blažej (ANO).
Analýza●Daniel Kotecký
Radniční zastupitel a marketéři AVE: kdo koordinuje kampaň za čáslavskou skládku
Nové zjištění naznačuje, že propagační videa pro Strnadovo uskupení ČSSD a nezávislí mohou mít stejného tvůrce jako videostopy občanské iniciativy, jež v Čáslavi propaguje rozšíření skládky. Jako pravděpodobné vysvětlení se nabízí, že za propagačními materiály starosty stojí agentura Ewing, spolupracující právě se skládkařským AVE.
Na naše dřívější otázky, zda věděl o spolupráci mezi zastupitelem Blažejem a agenturou Ewing či zda jeho vlastní strana s touto agenturou spolupracuje, Starosta odpověděl zamítavě. Na otázku, jak vysvětlí totožnost záběrů ve videospotech jeho strany a údajně nezávislé iniciativy, odpověděl: „Nemám tušení, jaké materiály používá občanská iniciativa, tudíž je nemohu hodnotit.“ Že by jeho strana marketingově spolupracovala s agenturou Ewing, potažmo firmou AVE, znovu odmítl.
Podobně reagovala odpadová firma: „Opětovně se ohrazujeme proti spekulacím obsaženým ve vašem dotazu — společnost AVE pro žádnou politickou stranu ani hnutí žádné PR materiály nepřipravuje.“ I agentura Ewing odpověděla odmítavě na otázku, zda se podílí na přípravě PR materiálů pro stranu starosty Strnada, a rovněž označila naše zjištění za „nepodložené spekulace“. Agentura se přitom už v roce 2022 podílela na neúspěšné senátorské kampani Jaromíra Strnada prostřednictvím společnosti Luova Publishing, jež byla do letoška její dceřinnou firmou. Představitel občanské iniciativy Jaroslav Vaňátko na náš dotaz neodpověděl.