Vadí nám sexismus? Začněme u sebe!
Andrea CerqueirováSexismus ženy umenšuje na pouhá těla nebo nositelky hysterie. Abychom se dostali k rovnosti v politickém zastoupení, je třeba kultivovat a umenšovat i naše nutkání k předsudkům a stereotypům.
Sexistická reklama byla tématem nedávného semináře pořádaného Komisí žen KSČM. Veronika Šprincová a Markéta Motlová z Fóra 50 % tam upozornily na soutěž Sexistické prasátečko, kam mohou lidé zasílat nominace reklam, které jim připadají sexistické, každý rok jsou vyhlašováni „vítězové“.
Reklamy, které se do nominací dostávají, jsou vskutku výživné, většinou jsou na nich zobrazena ženská těla, doplněno je to slogany typu „Pila pasák — na to si musíte sáhnout“. Sexistická reklama se objevuje i v politických kampaních. Při minulých volbách do Senátu kandidovala za ANO v Praze 1 sexuoložka Laura Janáčková, která na plakátě — ve stylu Sexu ve městě — ležela v košilce. K postupu do druhého kola jí to ale nepomohlo…