Adidas už to ví: roboti neremcají
Petr MarešFirma Adidas přichází s nápadem jak vyřešit stížnosti na otřesné pracovní podmínky lidí ve třetím světě. Má v úmyslu přestat lidi, pokud možno zaměstnávat úplně.
„Fast Fashion“ je v současnosti takřka synonymem pro dlouhodobě neudržitelný způsob výroby oděvů. Přestože se mnohé módní značky chlubí vlastní odpovědností, snaha vyrovnat se s nejzásadnějšími ekologickými a sociálními dopady jejich produkce je velmi omezená.
Po zřícení továrního komplexu Rana Plaza v bangladéšské Dháce před dvěma lety se sice pozvolna začaly řešit alespoň nejzávažnější problémy, ale zásadnější systémová změna je zatím v nedohlednu. Téma „Fast Fashion“ zanechává hlubší stopy i v mediální krajině, a narůstá také počet spotřebitelů, kteří kladou značkám dotěrné otázky a požadují etičtější produkty.
Na okraji zájmu ale stále stojí velké sportovní značky, přestože některé z nich vsadily na koncept „Fast Sport“. Podívejme se proto podrobněji na druhého největšího prodejce sportovního vybavení, společnost Adidas Group.
Její šéf Herbert Hainer před nedávnem představil nový strategický byznys plán „Creating the new“. Při té příležitosti také oznámil, že společnost hodlá do roku 2020 navýšit obrat až o šedesát procent, přičemž počítá s průměrným nárůstem čistého zisku o patnáct procent ročně. I na korporaci takových rozměrů jde vskutku o ambiciózní cíl.
Rychlost, jediná cesta k úspěchu
Zjednodušeně řečeno, Adidas plánuje mnohem více vyrábět a pochopitelně i mnohem více prodávat. Klíčovým předpokladem úspěchu se má stát především překotná rychlost, která prostoupí všemi procesy společnosti a zajistí tak požadovanou dynamiku růstu.
Adidas se hodlá stát první opravdovou „Fast Sport“ společností na světě, která na trhu fenomenálně zabojuje se svým největším rivalem Nike. I byznys a trh lze přece vnímat jako ryze sportovní disciplínu, jejímž smyslem je vítězství.