Povědomí o fair trade se mezi obyvateli České republiky rychle zvyšuje

Vratislav Dostál

Podle nejnovějšího šetření se s pojmem fair traide setkalo již dvaapadesát procent lidí. Podle výzkumu má zájem o nákup fairtradových výrobků čtyřiatřicet procent respondentů. Fairtradovým výrobkem číslo jedna je u nás káva.

Povědomí o fair trade se mezi obyvateli České republiky rychle zvyšuje. Podle aktuálních výsledků reprezentativního výzkumu, který v roce 2014 provedl Institut evaluací a sociálních analýz na vzorku 1327 obyvatel České republiky, zná pojem fair trade dvaapadesát procent lidí.

V roce 2011, kdy proběhlo podobně koncipované šetření, přitom mělo povědomí o fair trade devětatřicet procent obyvatel, tedy o třináct procentních bodů méně. Samotnou známku Fairtrade, která je dokladem toho, že byl produkt vyroben v souladu s etickými standardy, zná šestadvacet procent respondentů, což je o pět procentních bodů více než v roce 2011, kdy byl výzkum proveden poprvé.

×