Obrat fairtradových výrobků meziročně stoupl o osmdesát procent

Vratislav Dostál

V ČR došlo meziročně ke zvýšení maloobchodního obratu fairtradových výrobků o osmdesát procent, spotřebitelé v loňském roce nakoupili výrobky v hodnotě 174 milionů korun. Nejoblíbenějším fairtradovým produktem u nás zůstává káva.

Čeští spotřebitelé nakoupili vloni fairtradové výrobky v hodnotě 174 milionů korun. Maloobchodní obrat se oproti roku 2012 zvýšil o celých osmdesát procent. Klíčovým faktorem, který ovlivnil rekordní nárůst spotřeby, je podle Hany Chorváthové z organizace Fairtrade Česko a Slovensko, která pravidelně tato data zveřejňuje, dostupnost výrobků se známkou Fairtrade.

„Fairtradové produkty jsou dnes k dostání ve většině maloobchodních a kavárenských řetězců. Ukazuje se, že se Češi stále více zasazují svými nákupy o lepší životy pěstitelů a výrobců z tzv. rozvojových zemí,” vysvětluje Chorváthová s tím, že za velkým nárůstem oproti předloňskému roku je také zájem českých spotřebitelů o kvalitní výrobky luxusnější povahy.

×