Ministerstvo dopravy na samém dně

Jiří Paroubek

Nový ministr dopravy Dan Ťok je vrcholným manažerem v jedné z největších stavebních firem v zemi. Na ministerstvo a Ředitelství silnic a dálnic sice může přivést celu řadu odborníků, kteří tam chybí. Jedná se však o konflikt zájmů.

Ministerstvo dopravy a především největší jím zřizovaná investorská organizace státu — ŘSD — jsou velkými slabinami současné vlády. Problémy tam ovšem nevznikly až za Sobotkovy vlády. Nečasova vládní koalice předhodila ministerstvo dopravy, které je klíčové z hlediska výše vynakládaných veřejných investic, podivnému koaličnímu partnerovi — Věcem veřejným.

Faktický vládce této pastrany — Vít Bárta — se stal dokonce ministrem dopravy. Bez odborné průpravy a zkušeností v odvětví dopravy a bez relevantní manažerské erudice, zato s velkými řečmi. Přece jenom šíbovat vechtry po Praze v rámci rodinné bezpečnostní agentury není totéž, co řídit jedno z nejsložitějších ministerstev.

Podobně neschopná individua z jeho politické líhně následovala ve vedení ministerstva i po skandálním odchodu Víta Bárty z funkce. Z této plejády neschopných se nedokázal vymanit ani ministr za ODS Stanjura a situaci bizarními personálními výměnami zhoršil zemanovský ministr Žák.

×