D8, tušení souvislostí

Miroslav Hudec

Stavba dálnice D8 již více než rok stojí. V červnu loňského roku došlo na rozestavěném úseku dálnice u Litochovic ke katastrofálnímu sesuvu. Zdejší obyvatelé se především diví, proč se dálnice ve svahu na Labem vůbec začala stavět.

Obce (nejen) na severu Čech bojují se záplavou kamiónů, která se svou ničivostí blíží potopám skutečným. Vláda však přesto zamítla více než krotký návrh Ústeckého kraje, aby se alespoň zpoplatnily výjimky ze zákazů jejich jízdy o víkendech.

Klíčovou roli v tom měl sehrát ministr dopravy Antonín Prachař (ANO 2011), který náhle změnil svůj původně souhlasný názor. A v tisku se objevily spekulace, že ta změna názoru souvisí s tím, že současný ústecký hejtman Oldřich Bubeníček (KSČM) odmítl Prachařův požadavek vyhlásit stav nebezpečí na D8. Ten by umožnil zadávat sanační a další práce bez výběrového řízení, což by mohlo úkor daňových poplatníků dále značně navýšit celkovou cenu dostavby.

Jak je jistě všeobecně známo, v červnu loňského roku totiž došlo na rozestavěném úseku dálnice u Litochovic ke katastrofálnímu sesuvu, a stavba již více než rok stojí. Nejoptimističtější odhady jejího dokončení nyní uvádějí rok 2016, ale tomu již málokdo věří. Nejnověji Prachař hrozí, že to může být až rok 2020, když ústecký hejtman nevyhoví jeho opakované žádosti.

×