Už rok jsou dálnice D8 a železniční trať zničené sesuvem půdy
Vratislav DostálAni rok poté, co došlo na dálnici D8 k sesuvu asi 500 tisíc m3 zeminy, není jasné, jak se bude sesuv řešit, kdy bude dálnice hotová a jaké budou konečné náklady její výstavby.
Na sklonku minulého týdne uplynul rok od sesuvu půdy na dálnici D8. Došlo k němu po velkých deštích, sesuv o objemu asi 500 tisíc m3 zeminy zničil také železniční trať. Na obrovskou sesuvnou oblast, přes kterou v délce asi dvou kilometrů probíhá v povrchové trase dálnice D8, jako první upozornili geologové z Českého geologického ústavu již v roce 1995.
Stejný názor měly i Děti Země a další spolky, které od počátku požadovaly postavit dálnici s dlouhým tunelem. Děti Země nyní jako řešení navrhují postavit mimo sesuvy přeložku dálnice s tunelem Litochovice o délce 1,2 za asi dvě miliardy korun.