Juncker v čele Evropské komise
Antonín MaštalířMístopředseda senátního Výboru pro záležitosti Evropské unie popisuje změny na důležitých pozicích v EU a jak vnímá nového předsedu Evropské komise Jeana-Clauda Junckera.
Nominaci Jeana-Clauda Junckera na post předsedy Evropské komise vnímám jako dohodu dvou nejsilnějších frakcí v Evropském parlamentu — Evropské strany lidové a Progresivního spojení socialistů a demokratů, což jsou dvě nejpočetnější frakce v EP, kdy tuto dohodu podpořila také Aliance liberálů a demokratů pro Evropu.
Tato dohoda obsahuje nejen otázku týkající se nového šéfa Evropské komise, ale také postu předsedy Evropského parlamentu, kterou obhájil německý sociální demokrat Martin Schulz a také dvou neméně důležitých postů v evropské exekutivě a to postu stálého předsedy Evropské rady, kdy nejžhavější kandidátkou je dánská ministerská předsedkyně Helle Thorning—Schmidt, reprezentující sociální demokraty, jejíž manžel je synem bývalého šéfa britských labouristů, což by mohlo pomoci k hladkému řešení otázky týkajícího se setrvání Velké Británie v EU.
Druhou významnou funkcí je vysoký představitel Unie pro zahraniční věci a bezpečnostní politiku, tedy jakýsi „ministr zahraničí EU“. V této funkci by měl Catherine Ashtonovou nahradit současný ministr zahraničních věcí Polska Radosław Sikorski, který je členem vládní konzervativně — liberální strany Platforma Obywatelska.
Já osobně jsem, coby sociální demokrat úzce napojen na socialistickou frakci, kdy z titulu své funkce pravidelně komunikuji s českými europoslanci, ale nevyhýbám se ani jednání s poslanci z jiných frakcí.
Jeana-Clauda Junckera vnímám jako výrazného zastánce a stavitele hlubší evropské integrace, jako eurofederalistu a zkušeného politika, který stál osmnáct let v čele Lucemburské vlády.
Ztotožňuji se s jeho hlavními prioritami, mezi které patří:
1. Politika růstu a vytváření nových pracovních sil v Evropě
2. Vytvoření energetické unie
3. Obchodní dohoda s USA
4. Reforma měnové unie
5. Vyřešení britské otázky možného odchodu z EU
Přeji nejen novému předsedovi Evropské komise, ale celému jeho týmu, aby byli ve svých funkcích úspěšní a to nejen ve vytyčených pěti oblastech, ale také v tom, aby celá EU byla úspěšná a vyhnula se tak možné krizi.
Odkdy je nesouhlas s uzavřením mezinárodní smlouvy v podobě, ve které se momentálně nachází, projevem nepřátelství vůči druhé straně?
Máte aspoň nějaké představy jaké jsou zdroje Růstu? Sociální? Ekologické? Z čeho bude Růst financovaný? Z dotištěných peněz? y=x2?
TTIP? A nejste Vy ten z Topky? Nebo ten z ODS?
http://johanisova.blog.ihned.cz/c1-61512560-transatlanticka-dohoda-chysta-se-privatizace-evropske-legislativy
Dvě zásadní věci hned v prvním přiblížení:
- plánované omezení netarifních bariér v obchodu, ostatně ty tarifní už jsou takřka odbourány. Zde se tím pádem jedná o omezení daná předpisy na ochranu spotřebitele, zdraví, pracovní právo, v Evropě vesměs přísnější, než v USA
- doložka ochrany investic. Umožňující žalobu států před rozhodčími arbitrážními tribunály investorem, návratnost jehož investice by poškodila nově přijatá legislativa toho kterého státu (na ochranu pracovníků, zdraví, přírody...obecně cokoli co zdražuje vstupy anebo mzdové náklady), příp. odborová akce typu stávky ap. Vystávkujte si zlepšení pracovních podmínek - majitel za to zažaluje stát za maření investice.
--------
O trolling patrně nejedná. Nejpozději od G. Schrödera je v Německu právě soc. dem, SPD, vykonavatelkou politiky ořezávání sociálního státu, odstraňování regulace a austerity ve fiskální oblasti. Podpora TTIP by plně spadala do tohoto kurzu.