Démonizace Miloše Zemana neslavila úspěch
Adam VotrubaAčkoliv velká většina médií líčila Miloše Zemana jako lháře a alkoholika a jeho volbu podávala jako mravní selhání, řada voličů nepřijala jednostranný mediální obraz a volila bez ohledu na sdělovací prostředky.
Miloš Zeman krátce po svém zvolení ironicky poděkoval novinářům za kampaň, kterou vedli na podporu Karla Schwarzenberga. Ta byla podle jeho slov natolik manipulativní, že přiměla mnohé nerozhodnuté voliče, aby raději dali hlas kandidátovi, kterého média takto ostentativně neprotěžují.
O tom, že média se jednostranně angažovala na podporu jednoho z kandidátů, nelze pochybovat. Osobně jsem byl mimo jiné velice překvapen debatou, kterou jsem večer po prezidentské volbě vyslechl na veřejnoprávní stanici Český rozhlas 6. Kromě moderátora nikdo ze čtyř diskutujících neskrýval své rozčarování z volebního výsledku. Vyhrál podle nich horší z kandidátů, lidový bavič, lhář, notorický alkoholik a vyhrál navíc nečestnými prostředky, díky „podpásové“ kampani, vyhrál s komunistickou rétorikou apod.
Proto byly tyto volby, ostatně jako všechny, bojem také za demokracii. Teď to vyšlo, co bude příště, uvidíme. Když to necháme samo na sobě, tak špatně, protože demokracie není jednou provždy, o ní se musí stále bojovat, stále jí obhajovat.
http://www.svejkmuseum.cz/strana_mir_pokroku.htm#rec_o_protikandidatech