Několik rad budoucímu ministru dopravy
Patrik EichlerTrvejte na stejné ceně za kilometr jízdy vlakem kdekoli na území ČR. Zrušte odbavovací automaty ve všech přepravních podnicích vlastněných státem. Vyžadujte alespoň třetinovou odborovou organizovanost ve firmách, které se ucházejí o veřejné prostředky.
„Pokud chce ministerstvo zvyšovat efektivitu a úspornost Českých drah, má se jednat o cílená a systémová opatření, které směřují na management organizace, ne o laciné mediální výroky a omezování poskytovaných služeb,“ napsal v jednom z tiskových vyhlášení počátkem podzimu stínový ministr dopravy za ČSSD a hejtman Plzeňského kraje Milan Chovanec.
Od květnového jmenování stínovým ministrem se Chovanec vyjadřuje k tématům denní politiky. Rezignace Radka Šmerdy na post ministra dopravy byla podle něj „důsledkem politických, a nikoli věcných důvodů. Nad odborným hlediskem jednoznačně převážil zájem zachovat (…) Nečasovu vládu“.
Když soud letos v červnu rozhodl, že bývalý náměstek Českých drah pro personální otázky Milan Ruttner má nárok na odstupné deset milionů korun, tak Chovanec nejen řekl, že „přijmout takové odstupné, když náměstek odešel po roce svého působení z pozice dobrovolně, je nemravné“. Ale zároveň zdůraznil, že „smlouva s nárokem na odstupné v takové výši totiž především neměla nikdy vzniknout a nikdy neměla být podepsána“.