Konec uzavírání „výhodných“ smluv po telefonu

Mikuláš Peksa

Od 6. ledna vešla v platnost novela, který zvyšuje ochranu lidí proti nátlaku profesionálních prodejců na předváděcích akcích, při podomním prodeji či telemarketingu. Proti tzv. šmejdům se chystá i unijní legislativa.

Nově není možné uzavřít smlouvu pouhým „nechtěným souhlasem“, tedy slovně bez podpisu a písemného doručení smluvních podmínek zákazníkovi. Foto Nor-Shipping, Flickr

V České republice se od ledna změnila pravidla pro takzvaný prodej na dálku, anglicky „distance marketing“. Novela výrazně zvyšuje ochranu spotřebitele před nekalými praktikami telefonních operátorů, podomních prodejců i webů nabízejících „zaručeně nejvýhodnější služby“. Česká republika je v tomto směru evropským předskokanem — obdobný zákon totiž vzniká pro všechny unijní země. Česká opatření jdou přitom o krok dál než chystaná evropská legislativa.

×