Macron se mýlí. Mobily a tablety mohou být ve výuce užitečné
Petr ChalušAutor, sám se zkušenostmi s využíváním technologií ve výuce, polemizuje s francouzským zákazem moderních technologií ve školách i s Matějem Stropnickým, který se za něj v Deníku Referendum postavil.
Francouzský zákon o zákazu mobilních telefonů ve škole rozpoutal diskuse o výhodách či nevýhodách moderních technologií ve výuce i u nás. Zajímavé je, že liberálně se prezentující francouzský prezident měl podobné přitvrzení ve svém volebním programu.
Zákaz ve Francii se týká zejména dětí do patnácti let a platí pro jejich celkový pobyt ve škole. A platí i pro další mobilní zařízení jako například tablety a chytré hodinky.
Opozice ve Francie vidí nový zákon jako zbytečný zejména proto, že školy už zakazovaly mobily na základě předchozí legislativy. V zákoně zůstává možnost umožnit využití chytrých zařízení k pedagogickým účelům.
Matěj Stropnický se rozhodl ve svém článku v DR ocenit Macrona za jeho postup a ve svém článku argumentuje zčásti podobně jako autoři zákona. Vadí mu, že mobily „rozptylují” a svádějí žactvo k tomu, aby se věnovalo jiným věcem než výuce, že učí si nic nepamatovat, všechny informace mít pořád po ruce. Že vytvářejí závislost na sledování nových zpráv a hrách, a podporují asociálnost, nekomunikujeme prý kvůli nim s lidmi okolo, a navíc se žáci před spolužáky vytahují, kdo má lepší značku telefonu.