Studie proveditelnosti není návodem, jak získat dobré nádraží
Jan KlikaBrno má brzy rozhodnout dlouholetý spor o budoucí podobu zdejšího železničního uzlu. Jsou informace, které dostává veřejnost i její zástupci k dispozici, objektivní? ptá se Jan Klika.
Je běžným zvykem, že k závažnému rozhodnutí, které ovlivní život ve městě i jeho rozvoj možná na stovky let, je třeba nalézt a vyhodnotit varianty řešení, které by co nejlépe splňovaly veřejný zájem. V případě brněnského železničního uzlu jde o zájem hlavních uživatelů železniční i navazující městské infrastruktury — cestující veřejnosti, města Brna i správy železnic. K tomu však studie proveditelnost přestavby železničního uzlu Brno, zveřejněná na podzim 2017, zaměřena není.
Podle zadání bylo jejím účelem jenom vyhodnotit varianty obsažené v předchozí studii z roku 2014. A ta jen dopracovala občanskou iniciativou vynucené řešení „B“ pro zachování výhodné polohy hlavního nádraží v centru při Nádražní ulici do stejné podrobnosti jako nevýhodný návrh „A“ pro odsun nádraží do špatně přístupné polohy.