Herman a čuníci

Jan Gruber

Daniel Herman jako ministr kultury hrdě držel směr udaný svými předchůdci a v čele resortu neudělal takřka nic. Přesto má šanci odejít se slovy uznání a chvály. Stačí maličkost — dotáhnout výkup vepřína v Letech.

Daniel Herman je ministr kultury. Bývalý mluvčí České biskupské konference a někdejší ředitel Ústavu pro studium totalitních režimu stojí v čele resortu čtvrtým rokem. Kdyby náhodou neměl strýčka a nepotkal se s dalajlamou, které oba nemá v lásce prezident republiky, zřejmě by takřka nikdo nevěděl, že v Nostickém paláci úřaduje.

Ministr kultury totiž pro kulturu neudělal prakticky nic. Ač jej premiér Sobotka před pár dny chválil, při pohledu do koaliční smlouvy snadno zjistíme, že téměř všechny Hermanovy závazky zůstaly nesplněny.

×
Diskuse
MH
July 28, 2017 v 10.23
Socanská nesoudnost a nestoudnost
Že by Herman "držel směr stanovený Jandákem" je sprosté srovnání slušného a civilního úředníka s jedním z mnohá primitivů které si ve svém středu hýčká tzv. Sociální demokracie. To je právě ten zásadní rozdíl: proti Čunkovi se předseda KDU nebojí veřejně vystupovat a snaží se tuto chybu vnitrostranické demokracie napravit, zatímco členové ČSSD, a to včetně autora článku, tak dlouho kývali bezpáteřním Sobotkům, až si zasloužili předsedu Chovance. Takže ne, Herman v ničem opravdu na Jandáka nenavázal, ani to není možné. Na Jandáka naváže časem nějaký Foldyna, nebo něco podobného, pokud ještě předtím v Lidovém domě nezasáhne exekutor (držím palce - exekutorům).
MP
July 28, 2017 v 12.13
Jsem docela rád, že většina Hermannových zákonů neprošla
Ten památkový zákon byl vysloveně špatný, obcházení neochoty reformovat problematiku právních osob jako celku tím, že k provizoriu školských a vědních veřejných osob přidáme ještě kulturní je ostuda celé koalice, další fond pod kulturou při tom, pečuje o fungování těch dosavadních ... nic, oč by měl člověk stát.

A teď další polovičatost s Lety -- dobře vykoupíme vepřín, čímž dáme symbolicky najevo, že nevyšetřená podivná zabití Romů, neúspěšnost romských na vstupu do základní školy, násobně vyšší romská nezaměstnanost, špinavé kšefty s romskými ubytovnami atd. nejsou projevy rasismu české společnosti, ale politováníhodný důsledek nahodilých selhání. Fajn -- a co dál?

Co z toho oslavovaného výkupu zaručuje další úpravu a provoz památného místa. Zastavuji se v Letech tu a tam posledních patnáct let. Mimo období každoročního shromáždění bylo pietní místo vždy zarostlé, přístupné jen po cestě pro traktory, značení je neobnovované od vzniku památníku v devadesátých letech a totéž se týká informační tabule. Letos jsem tam nebyl, nevím, třeba se to změnilo, ale patnáct let nečinnosti jak MK, tak úřadu kdysi Dienstbierova mě nepřesvědčuje, že výsledkem bude víc, než ruiny na místě vepřína.