V Babišově vládě bude ministrem dopravy Jančura
Ondřej VaculíkRadim Jančura se tváří, že je jediný slušný a schopný dopravce. Jenže služby soukromých dopravců jsou spolehlivé jen za předpokladu pro ně příznivých podmínek, za něž odpovídá někdo jiný.
Radim Jančura, majitel společností Student Agency, RegioJet a Orbix, slaví další úspěch: „Správa železniční dopravní cesty potvrdila přidělení časů soukromé společnosti RegioJet pro trojici spojů na trati mezi Prahou a Brnem. Dopravce se o volnou kapacitu na trati přel s Českými drahami, které vlaky se stejnými odjezdovými časy provozovaly dosud. ČD nyní rozhodnutí SŽDC zkoumají a rozhodnou se, zda se proti němu odvolají.“ (Zdroj ČTK.)
Tedy Jančura vyfoukl Českým drahám další lukrativní spoje. Proč? SŽDC ale zdůvodňuje své rozhodnutí tím, že „žluté stroje budou jezdit až do Bratislavy a mezistátní vlaky mají prioritu“. Takže pasažér je rázem na Jančurově straně. Otázka ovšem je, zda jsme jako cestující nevydělali právě na Jančurově sporu s ČD, kdy on rozšíření spojů do Bratislavy přihodil na svou misku vah až dodatečně, aby nad Drahami vyhrál. Protože do Bratislavy by Dráhy jistě rády jezdily také.
Jako cestující veřejnost na věčných Jančurových sporech s Českými drahami či se SŽDC nebo na jeho společenské, spíše politické angažovanosti vyděláváme, protože mačká tyto instituce ke zdi. Nejen svými aktivitami, ale také osočováním, že jej postkomunisticky diskriminují.
Jančura má přednost
To může být jednak dobře představitelná pravda, ale jednak také marketingově úspěšný postoj, jímž si Jančura získává naše sympatie. Je-li nějaká jeho žádost zamítnuta, jistě je v tom levota mocných, zkorumpovaných. I to nám zní velice pravděpodobně, protože sympatiemi k ČD či funkcionářům ministerstva dopravy zrovna neoplýváme.
Dnes se ví, že to byl pouze a opět geniální tah - kursy akcií jsou od té doby šestinásobné.
Když Jančura v roce 2016 kouká jakkoliv privatizovat ČD, je jeho rozhodnutí otřepanou investicí.
Okoukanou od svého idolu a předmyslitele.......bych na okraj poznamenal.