Jančurův RegioJet jen vyzobává rozinky

Miroslav Hudec

RegioJet Radima Jančury ve svých začátcích zasel semínka optimismu: měl být blahodárnou konkurencí na regionálních železnicích. Realita je však docela jiná. Komentář Miroslava Hudce.

Byl jsem očitým svědkem začátků RegioJetu Radima Jančury na železnici. Bylo to v době, kdy Ústecký kraj za hejtmana Jiřího Šulce (ODS) za velmi podezřelých okolností a přes masivní odpor veřejnosti přestal přispívat na provoz vlaků podkrušnohorské železnice z Děčína do Oldřichova u Duchcova, známé jako Kozí dráha.

V důsledku toho se tu provoz zastavil a od té doby se rozumnější politici a občanská veřejnost snaží udělat vše pro jeho obnovu.

Do té snahy se zapojil i Radim Jančura, v roce 2010 vyjel se zapůjčenou motorovou jednotkou Siemens Desiro v typické žluté barvě na vlastně propagační jízdu z Děčína do Krupky.

Lidé v tom tehdy viděli blýskání na lepší časy, Jančura v odpovědích na četné dotazy cestujících v nabitém vlaku potvrdil, že hodlá tvrdou konkurencí přimět České dráhy ke zlepšení provozu a služeb na regionálních železnicích. Ty jsou na tom dosud mnohem hůř než páteřní trati, jmenovitě koridory.

×