ČSSD a ODS jako politické Vitany
Petr DimunV týdnu před víkendovým kongresem ODS bylo oznámeno, že Vitana, tradiční český výrobce instantních potravin a náhražek, má ekonomické problémy, které vedou jeho zahraničního, norského vlastníka k prodeji firmy. Symbolické.
Pamatuji si, jak v dobách, kdy byl Václav Klaus a jeho ODS naprostým hegemonem politického trhu a jeho pojetí ekonomické transformace vzbuzovalo všeobecné nadšení, se cestovalo se sáčky Vitany všeho druhu v přepravkách pod sedačkou autobusu Karosa a poznával se „svět“.
Těžko na ty doby, kdy se nad rozpáleným plynovým dvouplotýnkovým vařičem s hliníkovým kotlíkem či ešusem vznášela do letní noci, někde na dálničním odpočívadle kdesi v Itálii, lahodná vůně gulášové polévky od Vitany a snil se sen o tom, že taky jednou se budeme mít jako ti, co okolo nás projížděli a tvářili se tu zděšeně, jindy shovívavě.