Favorizovaní kandidáti mají obrovskou výhodu ve vlivu na dosud spící obyvatele

Jan Šícha

Česká politická scéna a celá společnost prochází bouřlivým vnitřním vývojem. Favorizovaní kandidáti jakoby se spolehli na to, že to ještě tentokrát vystačí s představou světa, který už byl.

Po kampani je před kampaní, minimálně pro média, jejich žurnalisty, mágy, sponzory, černé i platící pasažéry, cirkusáky, bojovníky za pravdu, chladné a horké hlavy. Je asi logické, že v tlačenici před prezidentskou volbou zanikne sborový výkřik „apríl“, který se rozhostil českou kotlinou. Jakmile byly zakázány další předvolební průzkumy, objevila se v českých médiích řada komentářů, která zásadně zpochybňuje vše, čím nás tatáž média od léta krmí.

Agentury se zjevně poučily z debaklu odhadů při krajských volbách a jako moučník naservírovaly vlastní alibi. Od léta víme, že v prezidentské volbě existují jen dva kandidáti, pánové Fischer a Zeman. Víc než měsíc také víme, světe div se, že Zemanovi to jde čím dál lépe, protože je pohotový. Od úterka se dovídáme, že vše může dopadnout i jinak.

„Favorizovaní kandidáti“ — to je pojem, který používají přesnější z komentářů. Spojení „Favorité prezidentské volby“ se ale objevuje častěji, přestože může jít o sugesci, v horším případě o záměrně vytvářenou lež.

×