Profil čtenáře:
Pavel Sucháček

PS
Profese: analytik

Toto je obecný problém všech bohatých společností na celém světě. My jsme tady doma a vy, cizinci nebo odlišní, nás nezajímáte. Vidíte to na afrických či jihoamerických přistěhovalcích v USA a západní Evropě. U nás je to bohužel stejné, přičemž Ukrajinci jsou nám vizuálně, kulturně i jazykově blízcí. Máme armády úředníků úplně k ničemu, místo abychom se věnovali rozvoji společnosti a těch, kteří ji budou tvořit a budou o ní rozhodovat za pár let.

Zoufalství.

Najezdil jsem přes 2 miliony kilometrů po Česku a Slovensku. Jezdil jsem i v době, kdy v obci mezi 22 večer a 5 ráno nebyla rychlost omezena. Principiálně vše spočívalo na několika pravidlech:

1. Musím být schopen zastavit na vzdálenost, na kterou mám rozhled

2. Musím přizpůsobit rychlost provozu a stavu komunikace.

3. Řidič se musí plně soustředit na řízení vozidla

Všechna ostatní rychlostní pravidla a omezení jsou jen balast, který se politicky nabaluje a policejně kontroluje. Takže dnes jedu po dálnici v levém pruhu, kde je najednou omezení na 80 km/h, v klidu sundám nohu z plynu a nechám auto setrvačně zpomalit. Přede mnou však v 50% případů jede řidič vystresovaný možnou pokutou, takže začne intenzivně v tom levém pruhu brzdit. A už je tu riziková situace. A takových variant je spousta.

V reálu nejde o absolutní rychlost, ale o rychlost relativní, což je správně zmíněno v textu. Vidím před sebou kamiony a za nimi nějaký osobák. Musím předpokládat, že ten osobák řídí ne zrovna šikovný řidič a musím se připravit na krizovou situaci.

Jenže dnes se řeší jen absolutní rychlost. Což je z mého pohledu absolutní blbost.

Dobrý den.

Je to už další váš článek na dané téma, ale obávám se, že to nic neřeší, stále se pohybujete ve velmi obecné rovině. Ale předpokládám, že provést podrobné finanční rozbory dotací, tvorby cen atd. je asi při vašem rozpočtu neřešitelné. Natož pak vytvářet tlak na ministerstvo. Ale každý pokus dobrý.

Z mého pohledu bych v žádném případě nesnižoval DPH, vždy to vede k tomu, že ceny zůstanou prakticky stejné a ty peníze si opět rozdělí dodavatelský řetězec. A je jedno, zda se jedná o potraviny či třeba pohonné hmoty.

Stejně tak bych s ministerstvem neřešil zdravější stravování, to jen rozmělňuje tlak, který by měl směřovat opravdu jen na rozdělování dotací a rozbíjení kartelů.

V každém případě ale s vámi souhlasím a je dobře, že se do daného tématu tepe.

Nedělejme si iluze, že se to ještě někdy pořádně vyšetří. Babišovi lidé dokázali důkazy různými způsoby zničit, znehodnotit nebo preventivně ani nezajistit. Dnes tedy jeho právníci jsou schopni cokoliv u soudu smést ze stolu.

Samozřejmě je nutné vyměnit vedení ČIŽP a dalších institucí. Ovšem zaměstnanecké smlouvy jsou psány tak, že je to velmi obtížné.

Vláda dnes celkem oprávněně dává prioritu řešení války na Ukrajině a energetické krizi.

Všechny tyto úřady jsou dlouhodobě v mizerném stavu a co fungovalo, to se během posledních let úplně rozpadlo.

Nešťastná situace.