"Zcela zásadní obrat jak v poznávání, ve vnímání společenské reality a vztahu člověka k ní, tak ale především v reálné životní a společenské praxi...."
Proč ne? Ale co s tím má stát? Stát na takové obraty není zařízený, dokonce bych řekla, že je to přímo naopak. Je zařízený na obranu proti nim. Změna ve vnímání společenské reality může přijít jedině zdola.
Jestli jste si už kladl otázku, jak obrovsky složitou, komplexní, a jak vnitřně rozpornou bytostí je člověk, pak snad pro vás, pane Poláčku, nebude nemožné sdělit, jaká je vaše zcela osobní představa o ideálním uspořádání společnosti. To je přece proti té první otázce nepoměrně jednodušší.
Pane Poláčku, jestli je pro vás přijatelnější systém nedemokratický a antiliberální, máte samozřejmě na takový postoj právo. Mne by ale zajímalo, jak si takový systém představujete konkrétně.
Nové formy vzdělání nás vedou ke světu, kde vzkvétá společnost i příroda
Klára Berg
můj dotaz je zcela mimo tuto debatu:
Proč Humanistické dialogy odmítají mé příspěvky?
"Zcela zásadní obrat jak v poznávání, ve vnímání společenské reality a vztahu člověka k ní, tak ale především v reálné životní a společenské praxi...."
Proč ne? Ale co s tím má stát? Stát na takové obraty není zařízený, dokonce bych řekla, že je to přímo naopak. Je zařízený na obranu proti nim. Změna ve vnímání společenské reality může přijít jedině zdola.
O jednom českém marx-leninském pokusu zrušit lidská práva
Jan Šícha
Když vám to nestojí za námahu, tak nestojí. Tím ovšem podpoříte podezření, jakého druhu ty vaše představy jsou.
Jestli jste si už kladl otázku, jak obrovsky složitou, komplexní, a jak vnitřně rozpornou bytostí je člověk, pak snad pro vás, pane Poláčku, nebude nemožné sdělit, jaká je vaše zcela osobní představa o ideálním uspořádání společnosti. To je přece proti té první otázce nepoměrně jednodušší.
Pane Poláčku, jestli je pro vás přijatelnější systém nedemokratický a antiliberální, máte samozřejmě na takový postoj právo. Mne by ale zajímalo, jak si takový systém představujete konkrétně.