Program budoucí vlády zmiňuje mikromobilitu jedním písmenem

Martin Šnobr

Zveřejněné programové prohlášení budoucí vlády zcela opomíjí téma rozvoje cyklistické a pěší dopravy. A to navzdory dobrému plánu koalice PirStan. Dominance Spolu nás tak bude stát další roky nepohodlné a nebezpečné dopravní infrastruktury.

Paříž do rozvoje cyklodopravy na následující čtyři roky dala 250 milionů eur, tedy více než 6 miliard korun. Spojené království do rozvoje cyklistické a pěší dopravy na příštích pět let loni napumpovalo 2 miliardy liber, v přepočtu 60 miliard korun. Česká republika investuje prostřednictvím evropských peněz do cykloinfrastruktury přibližně půl miliardy ročně. A změnu nejspíš nečekejme. Foto Picography, pixabay

Ten, kdo chce plynulejší, bezpečnější a ekologičtější dopravu, musí investovat do aktivních způsobů pohybu. Rozvoj pěší a cyklistické dopravy řeší nejen dopravní zácpy, ale i nedostatek místa ve městech, znečištění ovzduší, hluk nebo emise. Mikromobilita zlepšuje kvalitu života a společnosti šetří peníze, ať už ve zdravotnictví, nebo při budování silnic. Program budoucí vlády ji však ignoruje.

Celá kapitola týkající se dopravy neobsahuje o podpoře nejpřirozenějších způsobů dopravy, jako je pěší chůze či jízda na kole, ani zmínku. Bez nich přitom ke snížení emisí z dopravy ani k často skloňované západní Evropě nedospějeme.

×