Brno zpřísňuje vjezd aut do pěší zóny v centru. Omezit chce ale také tramvaje
Radka RybnikárováOd začátku září začala v historickém jádru Brna platit nová pravidla, jež mají snížit počet projíždějících vozidel. Místní politikové rovněž zvažují omezení četnosti spojů tramvají i jejich případný odklon z pěší zóny.
Brno od počátku září zavedlo nová pravidla pro vjezd aut do historického centra. Měla by nejen snížit počet vozidel, jež jím projíždějí, ale také uvolnit pěší zónu pro chodce. Obecní zastupitelstvo zde současně zvažuje i omezení provozu místní hromadné dopravy, konkrétně tramvají. Odborníci i část veřejnosti první ze záměrů vítají, s druhým ovšem nesouhlasí a přejí si, aby tramvaje v centru zůstaly.
„Za poslední dva roky se situace v historickém jádru města podstatně zhoršila. Z pěší zóny se stal obyčejný dopravní průtah a řada lidí, kteří zde ani nebydleli, zneužívala situaci k rychlejšímu průjezdu centrem. Na vině je rovněž zvyšující se počet osobních automobilů i stále oblíbenější rozvoz jídel,“ vysvětlil Deníku Referendum zastupitel Jihomoravského kraje a někdejší radní městské části Brno-střed Michal Doležel (nestr. za Žít Brno).
Sám Doležel provedl v létě experiment, který měl odhalit míru provozu v historickém centru: na střechu jedné z budov na Masarykově ulici umístil kameru snímající počet projíždějících aut. Historickým jádrem podle jeho zjištění projelo přes den každou hodinu více než sto aut.