„Disneyland není sexy.“ Praha chce omezit vizuální smog v centru
Jakub KrahulecManuál pro kultivovanou Prahu zavádí pravidla pro označování provozoven. Dodržovat jej budou muset městské a příspěvkové organizace nebo soukromníci v městském nájmu.
Minimalismus reklamních štítů a zklidnění veřejných prostor od blikajících obrazovek má přinést Manuál pro kultivovanou Prahu, kterým zastupitelé města pokračují v omezování vizuálního smogu. Praha již před rokem vyhláškou zakázala v centru atrakce jako obří pandy či bublifukáře a nyní po vzoru Znojma či Brna vydává návod pro označování provozoven.
Přípustný je podle nového manuálu jeden grafický prvek na fasádu, z vývěsných štítů by měla zmizet telefonní čísla nebo zobrazení produktů. Radní hlavního města Prahy pro kulturu a památkovou péči Hana Třeštíková (Praha Sobě) si slibuje, že by sjednocení vizuální identity města mohlo zpříjemnit život místním a do budoucna také přitáhnout kultivovanější a movitější turisty.