Aerolinky jsou strategický podnik, ne že ne 

Patrik Eichler

Stát nemá do aerolinií vstupovat, aby pomohl soukromému majiteli, ale aby ovládl důležité strategické odvětví. A z toho samozřejmě vyplývá: řešme České aerolinie, nikoliv Smartwings.

České aerolinky stát ještě před pár lety vlastnil. Chce-li prosazovat svůj zájem ve strategickém odvětví letecké dopravy, nechť vstoupí právě do nich. Foto WmC

Rozhodovat o čase, kdy mohu někam cestovat, a kolik času v cíli své cesty mám, je svého druhu strategická otázka. I v době téměř úplného přerušení letecké dopravy provozují bulharské aerolinie své spoje mezi Prahou a Sofií: z Bulharska letíte dopoledne, v podvečer se můžete vrátit.

Vyrážet dříve a vracet se později vám i v Evropě může dát několik hodin pracovního času na víc. A tedy i soutěžní výhodu. Známe to třeba z klasické debaty, proč vlaky z Prahy do Ostravy vyrážejí klidně i o několik hodin později než spoje pro cestující v opačném směru.

×