Progresivních změn v dopravě se největší pražská městská část nakonec nedočká

Jan Slanina

Koalice vedená předsedou Zelených Petrem Štěpánkem chtěla na Praze 4 zlidštit prostředí magistrály, která městskou část zásadně předěluje. Po odvolání koalice jsou však změny v nedohlednu, nová pravicová koalice hodlá jen hájit status quo.

Ve středu 26. 4. se na radnici Prahy 4 odehrály zásadní změny. Byl odvolán starosta Petr Štěpánek (Praha 4 sobě — Zelení a nezávislí) a s ním i většina rady kromě přeběhlíka Josefa Svobody (KDU-ČSL). Nová rada starostky Ireny Michalcové (ANO) je tvořena vedle zmíněného Josefa Svobody zástupci ODS, TOP 09 a ANO. Při takto zásadní změně je jistě třeba se ptát, jaké dopady bude změna mít na oblast dopravy, která velkou část občanů Prahy 4 velmi pálí.

Prozatím zveřejněná Dohoda o koaliční spolupráci nové koalice má bohužel jen jednu stranu, a k dopravě se vyjadřuje jedinou větou: „Nedovolíme rozbít kapacitu, dostupnost ani kvalitu městské hromadné, individuální, pěší ani cyklistické dopravy. Budeme iniciovat změnu parkovacích zón na jednotný celopražský nediskriminační systém s cílem řešit dopravu v klidu, nikoli vytvářet bariéry pohybu.“

Nelze se zbavit dojmu, že zde tak trochu hovoří „chytrá horákyně“, která se snaží, aby si v její odpovědi každý čtenář našel to své. Dnešní situace Prahy 4 je přitom z pohledu různých způsobů dopravy zásadně odlišná a její potřeby rozhodně nelze shrnout jednou větou. V oblasti hromadné dopravy Praha 4 stále čeká na výstavbu metra D, které by s centrem města propojilo sídliště Krč, Libuš a Písnici (nemluvě o parkovišti P+R na konečné tohoto metra).

×