Televizní aukce krásných dívek

Alena Zemančíková

Patří soutěže krásy, sponzorované komerčními firmami a symbolizujícími nerovnost, do veřejnoprávní televize?

Onehdy pozdě večer jsem měla zvláštní zážitek. K nějaké bezmyšlenkovité práci jsem si pustila první program České televize a zůstala zírat v úžasu: ve světlech reflektorů se tam dívky v plavkách producírovaly před řadou vašnostů jako na trhu.

Vašnostové, vesměs zástupci průmyslových a obchodních společností a s nimi spojené reklamy (čtyři z nich angažováni v automobilovém průmyslu, jeden v bulvárních médiích) seděli v řadě jako při aukci dobytka nebo závodních koní a posuzovali — podle slov moderátora Jana Čenského — nejen krásu, ale i talent dívek. Moderátor spokojeně konstatoval, že zatímco v Americe zakázali promenádu v plavkách, u nás si můžeme dovolit i přehlídku spodního prádla.

A hned ji ohlásil.

×