Poslední ročník Sexistického prasátečka vyhrála pražská Městská policie

Radek Kubala

Poslední ročník Sexistického prasátečka o nejsexističtější reklamu u odborné poroty vyhrála pražská Městská policie, státní podnik Česká pošta a banka Moneta. V hlasování veřejnosti zvítězila Moravská vinotéka.

Poslední desátý ročník anticeny Sexistické prasátečko, kterou organizace NESEHNUTÍ upozorňuje na sexistickou reklamu ve veřejném prostoru, vyhrál při hlasování odborné poroty facebookový příspěvek Městské policie Praha, na němž u policejního auta pózuje žena ve spodním prádle. U veřejnosti zvítězil billboard Moravské vinotéky zobrazující odhalené ženské ňadro, po kterém stéká víno.

„Zobrazení téměř nahé ženy ukazuje, že ženy nejsou brány vážně jako občanky, kterým policie slouží, ale jako objekty sloužící policistům. Zde jde zjevně o chápání policie jako výspy heterosexuálních mužů,“ vysvětlila rozhodnutí odborné poroty Barbara Havelková, která působí na právnické fakultě Oxfordské univerzity. „Jak se asi bude cítit například přeživší sexuálního násilí? Myslíte, že to půjde ohlásit na policii,“ zeptala se.

×