Nejvyšší správní soud potvrdil pokutu za klamavou reklamu, podle expertů je častá
Radek KubalaNejvyšší správní soud potvrdil pokutu čtyři sta tisíc firmě Endala za klamavou reklamu. Podle expertů se podobné reklamy vyskytují v českém mediálním prostředí často, postihovány jsou ty nejkřiklavější.
Nejvyšší správní soud (NSS) potvrdil pokutu čtyři sta tisíc za klamavou reklamu společnosti Endala. O pokutě původně rozhodla Rada pro rozhlasové a televizní vysílání. Společnost proti rozhodnutí podala žalobu u Městského soudu v Praze. Podle Rady se žalobce porušení zákona dopustil zadáním reklamního spotu na přípravek Ginko biloba, ve které sice firma uvedla správnou cenu výrobku, nicméně neuvedla, že k ceně bude připočteno poštovné a balné.
Soud své rozhodnutí opřel o dřívější případy, ve kterých rozhodoval podobným způsobem. „Ochrana je spotřebiteli poskytována již v okamžiku jeho prvního kontaktu s nabídkou prodávajícího, neboť cena je výchozí a určující informací, podle níž spotřebitel vybírá zboží. Nelze tedy přistoupit na argumentaci, že zájemci o koupi zboží jsou informováni o jeho skutečné ceně v průběhu objednacího procesu dříve, než učiní závaznou objednávku,“ vysvětlila tisková mluvčí NSS Sylva Dostálová.