Co si myslí Pikaču o daňové progresi?
Radovan BartošekZ ulic se vytrácejí politické billboardy. Stranické rozpočty hubnou a šetří, kde se dá. Taková reklama ve veřejném prostoru už navíc nefunguje jako dřív. Lidé totiž sklopili hlavu k displeji chytrého telefonu.
Náš veřejný prostor se překotně mění a věci, které nám v něm připadaly tak nějak samozřejmé, zcela přirozeně a samozřejmě mizí. Jednou z takových mizejících entit je i předvolební billboard. Tedy, ne že by politická sdělení u sjezdů z dálnic nebo na našich ulicích zcela zmizela, s blížícími se volbami se rojí i dnes, ale přeci jenom to už není, co to bývalo.
Snad s výjimkou hnutí ANO, které nás i v roce 2016 bombarduje svým slibem chytrého školství a zdravého zdravotnictví, se s podobnými výkony lidského ducha od jiných partají setkáváme spíše sporadicky. Tu a tam se mihne nějaká malá reklama na lepší budoucnost na tramvaji, doplňuje to pár reklam na zastávkách a Petra Fialu byste mezi zlevněnými sekačkami skoro přehlédli.
Strany billboardují už tak nějak z povinnosti. Protože se to očekává. A když už jeden chce hlasy voličstva, měl by alespoň ze slušnosti nechat pár ploch polepit. Možná se to trochu zlepší v srpnu a září, ale když si vzpomeneme třeba na takové kampaně před krajskými volbami v roce 2008, neřkuli na kampaň před parlamentními volbami v roce 2006, nachází se politický billboard daleko za svým zenitem.