Tři sestry a boj za ňadra

Fatima Rahimi

V Kanadě se konal protest za právo žen chodit „nahoře bez“. Tato akce nutí k otázce: jaká je dnešní podoba feministických snah? Nesklouzávají paradoxně k lacinému sexismu?

Minulý týden proběhl v provincii Ontario na jihovýchodě Kanady neobvyklý pochod. Několik set mužů a žen odhalilo svůj trup a vyrazilo do ulic bojovat za genderovou rovnost.

Demonstrace byla svolána na základě incidentu, který se odehrál ve městě Waterloo. Tři sestry jedoucí na kole bez vrchní části oblečení byly zastaveny policií a posléze vyzvány, aby svá těla zakryly. A to i přesto, že v Ontariu od poloviny roku 1991 platí zákon, který dovoluje objevit se na veřejnosti „nahoře bez“.

Sestry Alysha, Tameera a Nadia, které byly zároveň hlavními organizátorky následující akce, prosazují svobodu žen a bojují za desexualizaci ženského poprsí. Podle nich by to mělo usnadnit boj proti představě, že žena je majetkem muže.

Potom lze lépe řešit i problémy spojené třeba s obtěžováním na ulici, se znásilňováním a násilím na ženách obecně. Říkají o sobě, že jsou feministky. Své postoje tedy daly najevo právě během pochodu: odkládáním oblečení.

Zaručí nahota emancipaci?

Feminismus je komplex filosofických, sociologických, politických a ideologických myšlenek a má samozřejmě mnoho podob a definic. Pro mě osobně znamená feminismus jednoduše prosazování rovných práv a příležitostí jak pro ženy, tak i pro muže — bez výjimky.

Obě pohlaví by měla fungovat společně a navzájem se doplňovat. Měla by sdílet právo na vzdělání, na svobodu, na osobní volbu, na důstojnost. Jde o práva univerzální, kterými musí disponovat každý jedinec. To je pro mě feminismus.

Způsob jeho prosazování se ale různí. Od, řekla bych, radikálních pokusů, jako je „nahatý aktivismus“, až po více umírněné slovní apelování.

Na první pohled vypadá snaha tří sester velmi jasně. Z určitého hlediska je jistě oprávněné mluvit o tom, že také žena má mít možnost si zvolit, zda bude chodit nahoře bez. Každý ať nakládá svobodně se svým tělem! Realita je však mnohem složitější a jsou faktory, které zde hrají důležitou roli.

Přiznejme si, že žijeme v době a společnosti, v níž většina mladých lidí získává první sexuální „zkušenosti“ a „zážitky“ sledováním internetového porna. V něm je realita zkreslená a často zde nechybí ani násilí.

Ženské tělo se také používá jako marketingový tah v bezpočtu reklam: od kosmetiky a oblečení až po součástky do auta. Vystupuje v inzerátech na lešení i v plakátech na domácí potřeby. Sexistické loga a slogany jsou totiž zárukou většího zájmu ze strany spotřebitelů a proto i většího zisku firem.

Mezi nahým tělem na demonstraci a nahým tělem v reklamě může vést tenká hranice. Foto bbc.com

Abychom se tedy vůbec mohli bavit o desexualizaci ženského těla, nesmí se především stávat prostředkem lákavých výdělků. Nelze s ním zkrátka obchodovat jako se zbožím.

V opačném případě boj za „volné bradavky“ jen rozmnoží mediální inflaci obnažených těl. „Nahatý aktivismus“ v prostoru takto nastaveného byznysu pak zcela ztrácí smysl.

Měli bychom také dodat, že pro organizování podobného pochodu je nezbytné, aby žena měla velké sebevědomí. A to v patriarchální společnosti získá převážně pomocí vzhledu.

Jeho správná forma je určena šablonou ideální ženy. Většinou jde o photoshopem upravenou modelku, která se tak stala symbolem krásy. Samotný pojem krásy nicméně pojímá každá kultura velmi odlišně.

Při nedávném rozhovoru s několika afghánskými ženami jsem zjistila, že ideál ženy je v afghánské společnosti poměrně odlišný. Měla by totiž mít plnější křivky, kulatý obličej, velké oči, malý nos a čím je její kůže světlejší, tím je žádanější. Obavám se, že já osobně bych v Afghánistánu měla problém s vdavkami.

Tlak ze strany reklam i samotné společnosti je obrovský — často však ne zcela viditelný. Zobrazení žen v módě a v médiích nemusí být ústředním problémem celého státu, ale pro mnohé z nás je obrovskou přítěží.

Je důležité vnímat tento tlak a zároveň nepodlehnout. A obezřetně dbát, aby se způsob prosazování ženských práv nepodobal komercializaci těl. Odhalené poprsí přiláká pozornost médií, ale nezaručí podstatnou emancipaci.

Ano, „sex prodává“, ale důstojnost je k nezaplacení. A k ní nestačí jen právo na „nahoře bez“.

    Diskuse
    ??
    August 7, 2015 v 6.14
    Multikulti obohaceni ?

    "Ano, „sex prodává“, ale důstojnost je k nezaplacení. A k ní nestačí jen právo na „nahoře bez“."

    Autorka nam bezelstne predvadi realitu multikulturniho obohaceni. Ac vysokoskolacka, ma stereotypy sveho puvodu vtisknute do podvedomi. Clanek neni o tom, ze policista porusil zakon, ale o tom ze odhalene telo snizuje dustojnost zeny, ale nikoliv muze. Inu burka ma neco do sebe. Mozna je tahle studentka schopna sundat satek, ale jeste se nezbavila vnitrnich pout, ktere ji vazou k islamu. Co pak muzeme chtit po prumernych muslimech.

    p.s. fanatickym krestanum, se to take nelibi, ale ti nerezou hlavy.
    ??
    August 7, 2015 v 18.08
    p.s.
    Ano sex prodava, ale ty zeny se tam nesli prodavat. Protestovaly prave proti tomu, aby byly jejich prsa vnimany primarne jako sexualni lakadlo. Bohuzel, prave vetsina muslimu si spojuje nahotu primarne se sexem a zenami opalujicimi se nahore bez, ci nahymi pohrdaji. Pritom se ovsem radi prijdou podivat na nuda plaz, ovsem bez manzelky. A trnky si nesundaji.
    ??
    August 7, 2015 v 21.10
    sorry
    . A trenky si nesundaji.
    ??
    August 9, 2015 v 21.34
    Text vychází v rámci projektu na integraci cizinců financovaného Ministerstvem vnitra ČR.
    Pokud ministerstvo vnitra financuje propagaci sharie a nedodrzovani zakonu (tento text), je treba se zamyslet v pristich volbach nad Konvickou. Take by bylo zajimave zjistit kolik a komu se plati za tyto texty. Tak investigativci do toho.
    ??
    August 10, 2015 v 15.24
    Mohl bys poradit informatiku ?
    Co uz ma obcan delat, kdyz jeho vlastni ministerstvo vnitra plati propagaci anarchie a propagaci sharie ? Zeptal jsem se .
    MP
    August 10, 2015 v 19.14
    Pavlovi Kuchejdovi
    Opravdu přeháníte. Baví Vás s Pavlem Kolaříkem být vzájemně ve při, budiž Vám to oběma přání. Ale proč přitom musíte napadat Fatimu Rahimi. Její reakce na demonstrační nahotu se nijak nevymyká reakcím většiny českých paní a dívek.
    ??
    August 11, 2015 v 7.47
    Nenapadam Fatimu, ale jeji mizerny a pritom zaplaceny text.

    Rozdelime to na tri casti.
    1) "A to i přesto, že v Ontariu od poloviny roku 1991 platí zákon, který dovoluje objevit se na veřejnosti „nahoře bez“." Tedy policista porusil svevolne zakon. Coz tento text placeny ministersvem vnitra obhajuje jako spravne. Mozna ze si MV vytvari prostor, aby az zase nekdy policiste serezou nejakeho aktivistu, mohlo rici "no vzdyt jinde v demokratickych zemich se to deje taky a nikomu to nevadi". Je to na vyhazov toho urednika MV ktery tento text schvalil. Pokud jste nazoru ze MV muze propagovat porusovani zakona policisty vysvetlete proc.

    2)" Sexistické loga a slogany jsou totiž zárukou většího zájmu ze strany spotřebitelů a proto i většího zisku firem." "Nahatý aktivismus“ v prostoru takto nastaveného byznysu pak zcela ztrácí smysl."
    Zrejme vubec nevi o cem pise. Vzacnym zbozim se stava to, ceho je nedostatek. Cim vice zakrytych tel v realu, tim lepsi vyuziti v reklame a pornu.

    3) "Ano, „sex prodává“, ale důstojnost je k nezaplacení. A k ní nestačí jen právo na „nahoře bez“."
    Pokud je pro Fatimu nahe telo nedustojne, utoci ona na mne a vsechny naturisty. Coz samozrejme zaklada me pravo se branit. Podle jejich zmatenych predstav je nahota spojena automaticky se sexem. Mozna by ji neuskodilo navstivit nudistickou plaz. Srdecne ji tam zvu a muze byt i v pavkach. My naturiste jsme vetsinou tolerantni, na rozdil od vyznavacu islamu.

    p.s. "Její reakce na demonstrační nahotu se nijak nevymyká reakcím většiny českých paní a dívek"
    Kolika jste se ptal?









    LV
    August 11, 2015 v 9.43
    Poznámka - strach pana Kuchejdy není až tak neoprávněný
    Mně osobně nahota vadí, na nuda pláž mně nikdo nedostane a i na normální pláží se většinou pohybuji v dlouhých šatech, ale proti gustu žádný dišputát, takže nemám většinou potřebu nikoho v tomto směru omezovat (ten nahý tramp v Británii by mi vadil).
    Nicméně, pokud vím, v Nizozemí promítají imigrantům film se spoře oděnými děvami na plážích a důvod je ten, že měli v jeden okamžik epidemii obtěžování žen na plážích ze strany arabské mládeže - takže poselství zní, pokud vám nahota natolik vadí, toto není země pro vás.
    Také Uni Wikan napomínala Norky, aby se více zahalovaly, neboť v zemi je hodně přistěhovalců a ti si sporé oblečení vykládají jako souhlas se sexuálním stykem.
    MP
    August 11, 2015 v 10.26
    Pavlovi Kuchejdovi
    Ne, ten text není mizerně napsaný. Nejvýše je v něm pasáž, která je mizerně myšlená: oslí můstek, kterým spojila FR protestní nahotu demonstrantek s komerční nahotou, aby se dostala k důstojnosti, opravdu nedrží pohromadě. Nerad bych ovšem hledal na DR článek, ve kterém pochybný oslí můstek není -- každý desátý?
    Vy ale neútočíte na text, útočíte ad hominem. Vyčítáte autorce původ a údajné náboženské a kulturní dědictví, se kterým se nevypořádala. Obojí na základě domněnek, které nevycházejí z textu.

    A k Vaší otázce: Pár českých paní a dívek znám. Pamatuji, když se pokoušela jedna paní profesorka v Olomouci uspořádat nahatou demonstraci, se svými studentkami se občas dostanu k diskusi o formách občanského protestu atd. Takže spočteno, nějakých tři sta, čtyři sta žen -- a převažující postoj jednoznačný: já bych do toho nešla, je to výstřelek. Vždycky mě ten konzervatismus trochu překvapoval.

    Lence Vytlačilové
    Myslím, že to napomínání je rasismus naruby. Dělá z těch arabských (či jiných) kluků blbce. Mimoto oni se nemusí naučit, že nahota není výzva k obtěžování -- to není nic těžkého; musí se naučit, kde vede v nové zemi hranice mezi mezi erotickou hrou (koketerie, svádění, přátelská komunikace) a obtěžováním -- a to je opravdu těžké, protože ta je v každé zemi jednoznačně jiná, a přitom vždycky nejednoznačná. Ale takový posun je strmý i mezi Čechami a Saskem, o moravských specifikách nemluvě; a filmy to nenaučí :-)
    ??
    August 11, 2015 v 17.09
    Opravdu potrebujete lhat p. Profant ?
    " Vyčítáte autorce původ a údajné náboženské a kulturní dědictví, se kterým se nevypořádala. "

    Proc mate potrebu vymyslet si ? Mel jsem chut napsat "lhat". Ukazte mi v textu misto, kde autorce vycitam puvod. Je rozdil nekomu neco vycitat a na neco co jej zcela jiste determinuje upozornit. Znam radu lidi, kteri pochazeji z muslimskych zemi a vim jak to ovlivnuje jejich mysleni a jednani. To neznamena, ze jsou nepratelsti ale jsou ovlivneni. Totez citim z argumentace FR. Nevim, proc ona by mela byt vyjimkou, ktera se zcela oprostila od svych korenu. Vy delate presne to same, co vycitate mne. Utocite na mne , nikoliv na nazor.

    p.s. Pokud by jste byl jen trochu pozornejsi, vsiml by jste si, ze mne nebavi byt ve pri s informatikem K. To on na mne neustale a nekdy velmi hrube utoci. Dokonce uz za to byl pokarani redakci.








    MP
    August 11, 2015 v 17.59
    Milý pane Kuchejdo, takhle primitivně bych nelhal
    Mohl bych se ovšem mýlit a hluboce nepochopit váš text, ale ať dělám, co dělám, následující věty považuji za útok ad hominem a vyčítání původu a náboženství:
    "Ač vysokoskolacka, má stereotypy svého původu vtisknute do podvědomi. .. Možná je tahle studentka schopna sundat šatek, ale ještě se nezbavila vnitřních pout, které ji važou k islamu."

    Nevím, jestli je FR muslimka, nevím kolik ze svého života prožila v které zemi -- soudě podle kvalitní češtiny a mladé fotky bych soudil, že na ČR připadne dost velký díl -- , ale Vy do jejího textu projektujete pozici, kterou zjevně nezastává.

    Ne, neútočím na Vás, nevyčítám vám, že jste naturista, že jste z toho či onoho kusu republiky atd. -- leda Vaší zálibu se navzájem napadat s Kolaříkem stereotypním a agresivním způsobem. A tu po vašem upozornění odvolávám, napadáte se sice, ale věřím vám, že v tom není záliba.
    ??
    August 11, 2015 v 19.45
    Je mozne, ze se jako obycejny delnik vyjadruji nepresne.
    "Ano, „sex prodává“, ale důstojnost je k nezaplacení. A k ní nestačí jen právo na „nahoře bez“.

    Zkusim to jeste jednou. Pro mne z techto vet vyplyva, ze nahy clovek ztraci svou dustojnost. Pro jednou souhlasim s vasim tvrzenim, ze podobna pitomost strasi i v hlavach nejen ceskych pani a divek ale i muzu a nejen ceskych. Neni divu, protoze je nam tahle nebezpecna hloupost stale vtloukana do hlav. Je to totiz velmi laciny a ucinny prostredek k ponizeni a dehumanizaci cloveka. A cloveka, ktery ztratil zkrze nahotu svou dustojnost pak uz snadneji zazenete do plynove komory, nechate se snim vyfotografovat jako s trofeji v Abu Ghraib ci ho psychicky zlomite v policejni cele. Na tomhle prostredku je kouzelne to, ze tyrany clovek ochotne spolupracuje s mucitelem. Je prece nahy a tedy bez lidske dustojnosti. Na muslimskem svete je nehezke to, ze tento zpusob mysleni je tam prevazujici. A poukaz na to z jakeho prostredi clovek pochazi neni ani utok ani vycitka, nybrz informace umoznujici pochopit zpusob a priciny jeho mysleni. Nikdo z nas neni bez minulosti a vlivu okoli. Neni o tom dokonce nejaka veda ?






    MP
    August 12, 2015 v 9.41
    Pavlovi Kuchejdovi
    Máte pravdu, vyjadřujete se nepřesně, ale pochybuji, že to bude mít co dělat s dělnickou profesí.
    K těm nejasnostem:

    a) Jaký způsob myšlení je podle vás rozšířen v muslimském světě:
    Pocit, že nahota je ponižující a připravuje vás o důstojnost?
    nebo
    Využívání nahoty k represi, mučení a ponižování?

    b) Co je to muslimský svět?
    Země, kde masivní většina obyvatel vyznává islám, se táhnou od Atlantického oceánu až k Zadní Indii, od Černého moře na severu pod rovník. Islám přitom funguje v dost radikálně rozdílných kulturních prostředích, včetně vztahu k zahalování té či oné části těla. Existují přitom země, ve kterých teokratická diktatura zneužívá k ovládání mas striktní příkazy, co se týče oděvu, zábavy atd.

    c) Je nahota jako nahota?
    Nikdy jsem neměl s nahotou problém, pokud bych dnes nahý nepobíhal, pak pro devastující změny, kterými se na mém těle podepsal věk a způsob života -- nerad se na to koukám v zrcadle, proč bych s tím měl obtěžovat někoho jiného?
    Ale vzpomínám si, že v chvíli po dvacítce (a mnoha pobytech na nudistické pláži; vždy když byla blíž než jiná) jsem stál nikoliv nahý, ale ve spodním prádle v houfu, na který řvalo při přijímači jakési déle sloužící hovado. A ano, v té vynucené polonahotě jsem se cítil zranitelný a ponížení -- a proto jsem tehdy tu svojí nahotu v duchu zdvojoval a s potěšením jsem si prověřoval, že představit si toho řvoucího pitomce v uniformě vysvlečeného do erárního prádla a ponožek, skutečně pomáhá.
    Myslím, že tady děláte podobnou chybu jako FR. Abstraktní nahota neexistuje a ta konkrétní má vždycky situační význam.
    Na škále od potěšení k protestu, od svobody k ponížení.

    D) Uvádíte muslimské prostředí jako to, ve kterém spojení nahoty, ponížení a mučení převažuje, ale při pohledu na vaše příklady:
    1) Plynové komory nebyly, pokud vím, zrovna záležitost islámských zemí?
    2) Abu Ghraib sice leží v zemi s převážně muslimskou populací, ale ty mučitelky a mučitelé byli Američané; podle výpovědí u soudu a toho, že ty fotky sami dali na net, stvoření příliš prostá, abych je podezíral ze schopnosti rafinovaně nastudovat a pak zneužívat při ponižování místní kulturní tabu. Ještě tak hodit Korán do záchodu, to by mohli znát z televizních seriálů.

    O tom, že nikdo z nás není bez minulosti a vlivu okolí, věda neexistuje. Existuje o tom velké množství vědeckého bádání a různé vědy se přitom neshodnou, to podle toho, nač dávají při svém výzkumu důraz.
    Zábavnější je ovšem zkoumání toho, jak lidský jedinec dokáže s kulturní, náboženskou, národní a třídní situaci, do které se narodil a ve které se socializoval, zacházet, jak ji dokáže překročit, odmítnout, přetvořit či přijmout.

    ??
    August 12, 2015 v 19.29
    Martinu Profantovi
    ad a )Plati oboji a nejen v muslimskem svete.

    ad b) Je to svet, kde je vetsina muslimske populace a vnitrni svet muslimskych komunit ve zbytku sveta. Predpokladam, ze pripadne nepochopeni teto jednoduche definice s vasi profesi souvisi.

    ad c) Sam na sobe jste ukazal, jak devastujici stopy muze zanechat v mysleni cloveka dogma o ponizujici nahote. " nerad se na to koukám v zrcadle, proč bych s tím měl obtěžovat někoho jiného? " Na naturisticke plaze se lide nechodi predvadet. Objevuje se tam mnoho lidi s ruznym postizeni(Conterganove deti, zeny po rakovine prsu) v posledni dobe tam rovnez prevazuji starsi lide. Tito lide nikoho neobtezuji, diky tomu ze jejich tela nikdo z naturistu nehodnoti a oni to vedi, mohou se citit na rozdil od prudernich textilackych plazi uvolnene. Tak me napada, jestli clovek ktery neni schopen prijmout sam sebe, je schopen prijimat druhe. A take pokud ma nekdo odpor k vlastnimu telu, jak asi hodnoti jine lidi na zaklade jejich vzhledu. "Na škále od potěšení k protestu, od svobody k ponížení." Pokud mate obavu ze "po normalizaci nahoty" ji nebude mozno vyuzit v ruznych situacich, ubezpecuji Vas, ze i po celodennim pobytu na nudisticke plazi ma normalni muz " pri vzniku situace" erekci.

    ad d) "Uvádíte muslimské prostředí jako to, ve kterém spojení nahoty, ponížení a mučení převažuje, ale při pohledu na vaše příklady: "
    Opravdu nelzete primitivne, jak jste sam uvedl. Je prece jen treba troska inteligence, aby muj text byl takto prekroucen.
    "O tom, že nikdo z nás není bez minulosti a vlivu okolí, věda neexistuje." Domnivam se ze ano. Sigmund Freud, urcite jste o nem slysel. Protoze nejste ochotny prijmout stav vlastniho tela, mozna by vam trocha psychoanalyzy neuskodila.-:) Primerena varianta je dovolena na nuda plazi.











    MK
    August 12, 2015 v 22.58
    Pane Kuchejdo,
    Víte že v jádru věci s vámi naprosto souhlasím? Sám jsem sice asi už příliš nakažen morem měšťáctví, ale v abstraktní rovině jsem schopen vaše názory na nahotu přijmout.

    Co se mi nelíbí, je že do problematiky taháte islám. Jako by to s jinými náboženstvími (i s maloměšťáckým ateismem a agnosticismem) bylo jiné. Tím z problému, který je nesmírně obecný, děláte lokální výkyv, podsouváte (možná neúmyslně), že tabuizace nahoty je něco cizího, co můžeme zastavit odporem k něčemu cizímu. To ale, jak sám víte není pravda. Opravdu nevím, proč sám sebe znevěrohodňujete, ale činíte to.
    ??
    August 13, 2015 v 7.43
    Jsem rad, ze se mnou souhlasite, ale...
    Islam do problematiky zatahl DR a MV, tim ze text o problematice protestu, souvisejici ze zahalovanim zenskeho tela sveril mlade muslimce. Povazoval by jste za vhodne sverit vypracovani textu o vegetarianech liberalnimu reznikovi ? Nehlede na to, ze to devce ma sice nadseni, ale jeste ponekud zmatene predstavy. Pokud povazuje individualismus za podstatnou krestanskoui hodnotu, zije tak trochu v bludech (dle meho nazoru).

    MP
    August 13, 2015 v 12.24
    Ano, tentokrát máte úplně pravdu. Nepochopení Vaší definice muslimského světa s moji profesí souvisí. Prostě proto, že má něco málo společného s logickou argumentací. Obdobně souvisí s moji profesí, když vím, že popis psychoanalýzy jakožto "vědy o tom, že nikdo z nás není bez minulosti" je více než nepřesný.

    Za jedno se Vám omlouvám. Nějak mě nenapadlo, že pojem "abstraktní nahota" pro vás bude tak složitý, že si budete muset vypomáhat erekcí :-) Na jednoduchém příkladu řečeno:
    Když americká veřejnoprávní televize zakáže vysílat Schindlerův seznam s odůvodněním, že jsou v něm předváděna nahá těla -- jinými slovy, když postaví na stejnou úroveň nahotu těl povražděných heftlinků zahrnovaných buldozerem s nudnou gymnastikou pornografického filmu -- jedná se o abstraktní pojetí nahoty.
    MK
    August 13, 2015 v 14.08
    Pane Kuchejdo,
    A to je právě to nepřijatelné, co činíte.
    Je úplně jedno, jestli je FR muslimka, nebo není. V textu nevidím nic (možná jsem něco přehlédl), co by ho spojovalo s islámem. Ergo s ním nesouvisí. Jsou situace, kdy je asi vhodné uvažovat, proč má někdo nějaké názory. Ale tady záleží na jediném: jestli je ten názor správný, nebo ne.
    A ano, nechat řezníka psát text o veganství je naprosto v pořádku.
    ??
    August 13, 2015 v 14.58
    Vyborne p. Kolariku.
    "V textu nevidím nic (možná jsem něco přehlédl), co by ho spojovalo s islámem. " Krome osoby autorky. Vasi odpoved jsem ocekaval presne takovou jak jste ji napsal a omlouvam se za tu navnadu s reznikem. I ja jsem prevedcen, ze take reznici mohou psat o veganech. Jen je pro mne celkem dulezite vedet, ze autor je reznik. Protoze to patrne jeho nazory ovlivnuje. A to je pripad tohohle clanku.
    Pokud se vyjadruji k clanku o nahote, povazuji za samozrejme uvest ze jsem naturista. Tedy jsem zaujaty. Pokud nekdo pise clanek o nahote a je muslim, mel by to uvest, protoze vztah islamu k nahemu telu je negativni a da se predpokladat, ze autor/ka je zaujaty. Mira zaujatosti muze byt samozrejme rozdilna.

    " Ale tady záleží na jediném: jestli je ten názor správný, nebo ne."
    No a tady se dopoustite, mozna neumyslne, faulu. Konkretne tenhle clanek je postaven tak ze jej ovlivnuji vyse uvedene fakktory. A vy si opravdu troufate rozhodnout ci nazor je spravny?












    ??
    August 13, 2015 v 15.33
    Vy jste divny p. Profant.
    " s nudnou gymnastikou pornografického filmu "
    Mozna je to nuda pro prazskeho intelektuala ale spoustu lidi to bavi vic prirodopisne filmy. A zvlaste politici v tom maji zalibu i kdyz ti ve specificke odrude, jakou je detska pornografie, jak nam tak chodi zpravy z Nemecka, Holandska, Italie ci Anglie. Nakonec na detske sadisticke pornografii patrne zhorela i Necasova vlada. Kurim vzpominate ? I kdyz u toho Necase to bylo i trochu sadomaso, jak tvrdi zle jazyky.
    Americane a nahota to je tema o bigotni zboznosti, hlouposti, nekulturnosti, primitivnim nacionalismu. Samozrejme i tam se najdou osvicenci, ale jsou spise v defenzive. Take proto tam ma pornograficky prumysl zne.
    MK
    August 13, 2015 v 17.56
    Řezníkovy postoje to sice ovlivňuje (a je jedno na kterou stranu), ale můžu s ním souhlasit nebo polemizovat bez toho, abych to věděl.
    Upozornit na možný zdroj zaujatosti je nadmíru korektní, ale pokud by se to skutečně projevilo, čtenář to pozná. Z tohoto textu to poznat není. Klidně ho mohla napsat Jana Mráčková.
    Správně je pochopitelně ten názor, který je podpořen lepšími argumenty. A k těm nepatří argument at hominem.
    ??
    August 13, 2015 v 19.11
    Dobre p. Kolarik.
    Ctenar nic poznat nemusi, proto funguje propaganda a reklama, tedy oblbovani lidi. Ale k veci. Prima otazka. Vy schvalujete text, ve kterem je relativizovan protipravni postup policie a ktery dokonce financuje MV ?
    MK
    August 13, 2015 v 21.36
    Pane Kuchejdo,
    Nemám pocit, že by byl v textu relativizován nezákonný postup policie, autorka prostě využívá konkrétní události, ve kterém událost prostě popisuje, jako odrazový můstek na související téma.

    Ale o tom jsme přece nediskutovali.
    ??
    August 14, 2015 v 6.59
    Pak jste p. Kolarik cetl neco jineho nez ja.
    Az bude priste nejaky aktivista na strankach DR plakat nad nezakonnym postupem policie, bude treba ho upozornit, ze DR a nekteri jehopriznivci podobne postupy schvaluje a propaguje. At si jde plakat na jiny hrob.

    Docela by mne zarmoutilo, pokud by v pozadi tohoto pristupu byl ten duvod, ze onen postup propaguje muslimka z Afganistanu.

    "Demonstrace byla svolána na základě incidentu, který se odehrál ve městě Waterloo. Tři sestry jedoucí na kole bez vrchní části oblečení byly zastaveny policií a posléze vyzvány, aby svá těla zakryly. A to i přesto, že v Ontariu od poloviny roku 1991 platí zákon, který dovoluje objevit se na veřejnosti „nahoře bez“."

    Pokud nekdo predstira ze tomu to textu nerozumi, jde o zamer.

    hezky den.
    MP
    August 14, 2015 v 11.13
    Pavlovi Kuchejdovi
    Ale božíčku, nikdo Vás přece nepodezíral, že při Vašem předstírání, že nerozumíte, nešlo o záměr.
    Autorka nejprve popsala konkrétní situaci, která vyvolala demonstraci, potom důvody, proč považovaly demonstrující ženy za nutné hájit právě toto vydobyté a nakonec k tomu popsala své pochybnosti. Neschvalovala postup policie ani nepopírala smysl demonstrace.
    Mimochodem, to porušení práva ze strany policie není vůbec mimo diskusi. Ty tři byly účastnice silničního provozu a pár racionálních důvodů proč nejezdit na kole bez by se našlo, podobných jako proč nejezdit bez přilby.
    Oproti tomu nevím, odkud víte, že je autorka muslimka. Fotografie bez šátku tomu příliš nenasvědčuje. Že pochází z Persie a jmenuje se Fatima? No a? Já jsem Martin po světci, který christianizoval Francii a pocházím ze země, ve které ještě můj dědeček musel slibovat že své děti bude vychovávat jako řádné katolíky, aby si mohl vzít mojí věřící babičku. A pochybuji, že byste Pavla Kolaříka či pana Vyleťála přesvědčil, že mé postoje jsou křesťanské, neřku-li katolické.
    IH
    August 14, 2015 v 11.41
    Jankovatí feminismus?
    Nad podobnými "zprávami" mě napadá, že se feminismus možná proměňuje, zároveň, že se možná rozpadá, neméně, že neví, co chce, možná, nejspíš teda publicitu pro "značku", jež je hlavním majetkem zúčastněných.
    Každopádně mám za to, že odhalená ženská ňadra by vadila logicky daleko méně mužům, než ženám. Zákazy odhalování částí těla (neřku-li postihy za ně) mohou působit zajisté archaicky, anachronicky, jako pokrytectví. Mohou sloužit jako doklad konzervativní "plíživé" revoluce v západní společnosti. Jejich motivem je však bezpochyby ochrana většiny (žen) před svého druhu nevybíravým nátlakem. Domnívám se, že jde o celkem obdobný případ, jako když je muslimské ženám někde zakázáno nosit hidžáb. Nebo jako když se považuje demonstrativní volba (např. za komunismu) za nepřípustnou. Jak víme z řady případů, je těžké čelit tlaku nastupující agresivní moderny, a to nejen mezi dětmi. (Samozřejmě, všechno má hranice, takže kérky zakazovat nebudeme.)
    ??
    August 14, 2015 v 14.31
    Toto je skutecne osobni p. Profant.
    Jak jsem zjistil, ze je muslimka ? Pokud kliknete parkrat mysi zjistite to taky. Ale usnadnim Vam to. Tato informace je uvedena primo na strankach DR.

    "http://denikreferendum.cz/clanek/20769-pro-dr-zacina-psat-ctverice-cizincu-novou-redaktorkou-dr-se-stava-fatima-rahimi"

    Toto si snadno overi kazdy, komu zalezi na faktech a ne na mlaceni prazdne slamy.

    Pokud jste s takovymi schopnostmi k ziskavani informaci radil ministryni Buzkove, nedivim se, ze jeji politicka kariera byla tak kratka.

    ??
    August 14, 2015 v 14.46
    Jeste pro p. Kolarika.
    Pokud jste takovy zastance lepsiho argumentu, pred motivem, mohl by jste uznat, ze vice prirozene nahych tel ve verejnem prostoru samozrejme oslabuje jejich vyuziti v reklame. O to snad feministkam jde. Takze ty tri sestry zvolilily na rozdil od tvrzeni Fatimi spravne. Jen nevim jestli to jako malomestak zkousnete. Malomestakum jsou samozrejme muslimske nazory na zahalovani blizsi.
    MK
    August 14, 2015 v 16.16
    Pane Kuchejdo,
    k vašemu poslednímu příspěvku:
    Himlhergot...
    Napsal jsem, cutuji:
    Víte že v jádru věci s vámi naprosto souhlasím? Sám jsem sice asi už příliš nakažen morem měšťáctví, ale v abstraktní rovině jsem schopen vaše názory na nahotu přijmout.

    TOTO (úvod vašeho posledního příspěvku) je to jádro věci, ve kterém s vámi souhlasím. Nevím, co bych měl kousat.
    MK
    August 14, 2015 v 16.16
    Pane Kuchejdo,
    k vašemu poslednímu příspěvku:
    Himlhergot...
    Napsal jsem, cutuji:
    Víte že v jádru věci s vámi naprosto souhlasím? Sám jsem sice asi už příliš nakažen morem měšťáctví, ale v abstraktní rovině jsem schopen vaše názory na nahotu přijmout.

    TOTO (úvod vašeho posledního příspěvku) je to jádro věci, ve kterém s vámi souhlasím. Nevím, co bych měl kousat.
    MK
    August 14, 2015 v 16.16
    Pane Kuchejdo,
    k vašemu poslednímu příspěvku:
    Himlhergot...
    Napsal jsem, cutuji:
    Víte že v jádru věci s vámi naprosto souhlasím? Sám jsem sice asi už příliš nakažen morem měšťáctví, ale v abstraktní rovině jsem schopen vaše názory na nahotu přijmout.

    TOTO (úvod vašeho posledního příspěvku) je to jádro věci, ve kterém s vámi souhlasím. Nevím, co bych měl kousat.
    MP
    August 14, 2015 v 19.19
    Dík za informaci. Ano, mohl bych párkrát kliknout myší s očekáváním, že to zjistím.
    Možná vás to udiví, ale neudělal bych to, ani kdybych měl v době, kdy jsem radil paní ministryni, paní Fatimu Rahimi přijmout do svého oddělení. Buď by to považovala své náboženství za podstatné, pak by ni to řekla sama (v tomto konkrétním případě napsala do profilu), nebo to není to, čím se podstatně identifikuje.
    Nemám rád ani kádrováckou mentalitu, ani rasismus, ať už biologický, kulturní nebo náboženský. Ale bojuji se svými předsudky a už dokážu sám sebe přesvědčit, že nikoliv každý rasista je nutně buďto blb nebo darebák. Takže Vám dokážu za vaší infomaci bez ironie poděkovat a uznávám, že jsem použil špatný argument.
    ??
    August 15, 2015 v 7.52
    Ponekud slaby pokus o vykrouceni.
    "Možná vás to udiví, ale neudělal bych to, ani kdybych měl v době, kdy jsem radil paní ministryni, paní Fatimu Rahimi přijmout do svého oddělení."

    Vy jste se neptal proc jsem to zjistoval a zda mi to nepripada rasisticke . Vy jste se ptal jak jsem to zjistil. tentro dukaz neschopnosti (lenosti ? ) muzete okecat , ne poprit. To ostatne ad zhodnoti jini.
    + Další komentáře