Prodej fairtradových výrobků stoupl meziročně o sedmnáct procent

Vratislav Dostál

V roce 2014 utratili zákazníci za fairtradové výrobky celkem 203 milionů. Nejprodávanějším produktem je tradičně káva, v loňském roce se jí prodalo 190 tun. Z celkového obratu s fairtradovými produkty tvoří osmašedesát procent.

Čeští zákazníci utratili v roce 2014 celkem 203 milionů korun za výrobky se známkou Fairtrade. Maloobchodní obrat se oproti roku 2013 opět zvýšil, a sice o sedmnáct procent. S rostoucí spotřebou tak lidé stále více podporují drobné zemědělce a pracovníky z rozvojových zemí.

Nejprodávanějším fairtradovým produktem je již několik let káva. Vloni se jí prodalo 190 tun v hodnotě 138 milionů korun. Z celkového maloobchodního obratu s fairtradovými produkty tvoří osmašedesát procent. Druhým nejprodávanějším byly produkty z fairtradové bavlny, zákazníci za ně utratili dvaatřicet milionů korun, ba třetím místě skončil loni čaj, spotřebitelé na něj vynaložili téměř čtrnáct milionů korun.

×