Evropa hledá novou brand story. V kavárně
Zuzana VálkováEvropská unie je podivuhodně neobratná, kdykoli by měla vysvětlit svou prokazatelnou užitečnost. Poslední iniciativa předsedy Evropské komise Josého Barrosa je toho smutným dokladem.
Předseda Evropské komise Barroso je smutný. Spojené Evropě prý chybí příběh „verze 2.0“. Baterie argumentů, proč má dál držet pohromadě. Vyhlásil proto akci se šmrncem PR kampaně katolické neziskovky z devadesátých let.
Nic proti neziskovkám, samozřejmě. Ale akce s názvem Nový narativ pro Evropu podle vnějších znaků nabízí dokonalou příležitost, jak v mnoha slovech utopit sdělení, které by mělo jít vtloukat nám, Evropanům, do hlav ve třech odrážkách. Prostě něco jako rovnost-volnost-bratrství, ale bez hektolitrů krve — pokud se shodneme na tom, že být součástí EU je v zásadě dobrý nápad, antievropané prominou.