Malé a velké problémy

Kateřina Kňapová

Mediální svět má své stereotypy a své posedlosti — často se pak nepíše a nemluví o skutečně závažných problémech, ale prostě o tom, o čem jsou média zvyklá informovat.

K napsání tohoto krátkého zamyšlení mě inspirovaly některé výroky i facebookové statusy mých známých, které by se daly shrnout jako poněkud rozhořčené povzdechnutí nad tím, že se v českém veřejném prostoru a diskusích obecně řeší témata více méně nepodstatná a daleko menší pozornost i aktivita se věnuje tématům, která jsou naopak důležitá a debaty hodná.

Klaus proti statisícům

×
Diskuse
PL
March 7, 2013 v 16.23
S.Komárek v HydeParku ČT před pěti měsíci mj. krátce zmínil, že mediální klima je koncipováno např. tak, že do tv "studia se pozvou zavilí příznivci a zavilí odpurci * a ti se na sebe pouštějí vlastně jako šelmy v římském cirku. Diváci se tím ´baví´ a nějaká rozumná mezipoloha, kdy někdy je * vhodné a jindy ne, z toho vypadává. ..všechno co upoutá pozornost je jenom to, co je extrémní. Možná to nějak souvisí už s evangelijním výrokem, že je třeba být horký nebo studený, ale nikoli vlažný. Ve svých důsledcích to ale může tu společnost roztrhat; připomeňme třeba neziválečné Rakousko...."

Připomeňme si spíš pořad Volejte řediteli (Železnému) v počátcích tv Nova.

Naproti straně, která svými kanály nabízí svůj výcuc informací o světě, je strana která možná taky usiluje o mediální pozornost ?
http://byznys.ihned.cz/zpravodajstvi-cesko/c1-59459250-tyden-hackerskych-utoku-po-mediich-a-bankach-prisli-na-radu-mobilni-operatori