Šeď volebních kampaní

Pavel Šaradín

Naše volební kampaně jsou stereotypní a nudné, jen malá menšina kandidátů se pokouší o nějakou inovaci.

Minulý týden jsem se jen letmo dotkl volebních kampaní před krajskými volbami. Ve třetině obvodů se budou konat rovněž senátní volby, ale to nyní opomiňme. Napsal jsem, že kampaně jsou zatím poněkud nudné. Jako by odrážely současnou politiku. Holt někdo musí vyhrát, tak nějak asi vyhraje. Někdo musí být druhý, třetí, někdo pak poražený trochu, někdo úplně. Přitom počet nerozhodnutých voličů bývá zpravidla kolem 30 procent. Je o co usilovat.

Sociální demokracie by si nepochybně chtěla zopakovat úspěch z roku 2008. Její postavení tehdy bylo mimořádné, tak markantní náskok si letos nevytvoří. Přes veškerou snahu nemá velký nápad, jak mobilizovat voliče, a říkat, že vláda je špatná, tak úplně nestačí. Vůle k zásadnímu vítězství z ČSSD cítit není.

×