Ropák 2003: Jaromír Schling - zrušte ministerstvo životního prostředí

Jan Zeman

V roce 2003 se Ropákem stal Jaromír Schling, který proti životnímu prostředí bojoval v době opoziční smlouvy jako poslanec, ale i jako ministr dopravy a spojů v letech 2000-2002. Důvody jeho jmenování připomíná ekonom Jan Zeman.

Jaromír Schling z ČSSD proti přírodě a životnímu prostředí aktivně bojoval nejen v letech 1998-2002 v době opoziční smlouvy ČSSD-ODS jako poslanec, ale i jako ministr dopravy a spojů v letech 2000-2002. Titul Ropák 2003 získal ze čtyř závažných důvodů.

Kromě prosazování často velmi problematických dálnic, vzpomeňme například na pro náš stát nevýhodnou smlouvu o soukromém financování dálnice D47 na Ostravu, kterou musela pak vláda Vladimíra Špidly zrušit i za cenu placení penále ve výši cca 635 mil. Kč, ještě houževnatěji různými „podpásovkami“ prosazoval zlepšování plavebních podmínek na Labi.

Poslanec Schling v říjnu 2003 podal pozměňovací návrh k novele zákona č. 114/1995 Sb. o vnitrozemské plavbě, který by označil modernizaci vodní cesty po Labi od Pardubic ke státní hranici s Německem a po Vltavě od Třebenic po soutok s Labem za veřejný zájem a zároveň uzákoňoval, že pokud tato vodní cesta leží ve zvláště chráněném území, pak se na ni nevztahuje zákon o ochraně přírody a krajiny č. 114/1992 Sb. se svými zákazy ničit přírodu.

×