Armáda plná sabotérů

Fabiano Golgo

Hrst myšlenek nad setkáním s Petrem Hájkem v kostele: konzervativní křesťanské hodnoty kacířskou českou kulturu neopanují, protože mezi těmi, kteří by za ně měli bojovat, je spousta těch, kdo sami konají pravě to, proti čemu slovy bojují.

Když jsem viděl Petra Hájka vstoupit do kostela, nemohl jsem si pomoc, můj „papparazziový“ pud mě přemohl a musel jsem ho následovat. Seděl jsem hned za ním, během nedělní mše. Chtěl jsem vidět zblízka, jak vypadá člověk, který si myslí, že jsem deviant. Chtěl jsem vidět, jak vypadá zblízka a jak se chová česká Anita Bryant.

Neočekával jsem však, že ho budu i cítit. Nejen silný pach čerstvě vykouřené cigarety, ale zejména takový pach, který známe od starých lidí, kteří žijí ve vlhkém prostředí. Pach několikanásobně nošeného saka. A do toho všeho ještě byla cítit nějaká umělá pomáda na vlasy.

Musel jsem se zasmát, když vstoupil kněz a další tři faráři a k tomu ještě mladý kluk, který je tam na výpomoc. A to proto, že jeden z těch farářů, který stál před Hájkem je homosexuál. Poznal jsem ho, protože mne před pár lety oslovil na internetové seznamce pro gaye. To bylo v době, kdy jsem se rozhodl dělat investigativní rešerši o homosexualitě mezi katolickými knězi.

Už na začátku studia na novinářské fakultě ve Spojených státech jsem se pokoušel infiltrovat mezi náboženské fanatiky. Ke konci jednoho semestru oznámil náš profesor, že následující semestr po nás bude chtít investigativní reportáž s použitím infiltrace.

Rozhodl jsem se tento úkol splnit dřív a během léta jsem se stal členem hnutí Hare Krišina. O pár let po té jsem byl pokřtěn Mormony. A jindy jsem vstoupil k Svědkům Jehovovým. A přitom jsem ateista... Když se vloni objevila možnost vstoupit do intimity určitého faráře, který se do mě zamiloval, neztrácel jsem čas a šel do toho.

Nebylo to poprvé, co jsem zneužil sexuální zájem o sebe, abych se dostal k privilegovaným informacím. Podobně jsem se zachoval, když mě oslovil jeden radní z Českého rozhlasu, bývalý exponent Bobovize, který nedávno nastoupil na ministerstvo školství. Věděl jsem, že je to unikátní příležitost dostat se k pravdě a zákulísí o křídle Jany Bobošíkové během televizní krize v ČT před dvanácti lety.

×
Diskuse
Jak se vůbec staví církev k tomu, když kněz, který je tajně "praktikující" gay, uděluje rozhřešení, oddává, apod. Mají ty liturgické úkony platnost? Předpokládám, že asi ano, v tom případě ale odpadá hlavní argument, proč by nemohl být tím gayem oficiálně. Kněz z toho článku měl přece pravdu: tohle je můj osobní život, zatímco tamto je moje práce.

Ale ten argument, že konzervativní hodnoty nezvítězí, protože jsou sabotované jejich vlastními nositeli, mi přijde nepřesvědčivý. Může to být úplně naopak, protože vědomí vlastní "deviace" může být motivací k o to silnějšímu hlásání "normy"...
PM
February 23, 2012 v 11.11
konzervativní křesťanské hodnoty jsou velmi pružné
Ten problémek schizofrenie se vztahuje hlavně na katolickou církev. Panem Golgo zřetelně popsaný stav tradičních forem žité sexuality a přístupu k hedonismu, je konzervativnímu katolickému charakteru vlastní a plně integrovaný do denního života. Jakékoliv narušení tradičních vazeb by tak mohlo vyvolat efekt perestrojky.
A to je státotvorným silám Vatikánského státu známo.
PL
February 23, 2012 v 15.06
Výzva k infiltraci III.
Po nedávném autorově článku se nelze ubránit vkrádajícím se myšlenkám, jestli se nejedná především o infiltraci blíže neurčeného počtu Budvarů do vědomí...
Byl bych ale pro návrh, aby se pan Fabiáno napříště zkusil infiltrovat mezi kandidáty na papeže. V tom případě bych doporučil krycí jméno Pius2012 - podle roku návrhu, jak taky jinak..
PM
February 23, 2012 v 15.25
pane Litschmanne,
váš návrh je již na plátně. Morettiho "Habemus Papam" sice nepředčí radikalitou zdařilé infitráže pana Golga, ale přesto také skýtá lecos k zamyšlení.
February 23, 2012 v 21.20
Smekám, pane Golgo.
Jinak ale souhlas s druhým odstavcem pana Škabrahy.
JS
February 24, 2012 v 15.36
Pro Martina Škabrahu
Podle římskokatolické nauky mají svátostné úkony vysvěceného kněze, pokud má úmysl je jako takové konat, platnost, bez ohledu na jeho morálku (hříšnost). Svátost podle toho není závislá na osobě vysluhujícího, ale působí při správném provedení objektivně - ex opere operato. V církvi se o to vedly různé spory. Donatisté, odsouzení jako heretici, tvrdili, že jen kněz bez hříchu vysluhuje svátosti právoplatně, podobný spor vedl Hus. Zatímco římští katolíci spoléhají na instituční, církevní zajištění vztahu k bohu, pro protestantské proudy je spojení ve víře jako přímém vztahu.