Až začnou Romové využívat Twitter…
Jiří PeheSelhání skutečné sociální politiky je nakonec vždy kompenzováno represí. Více vězení, policistů a speciálních jednotek je v konečném výsledku ovšem nejen stejně drahé jako aktivní sociální politika, ale navíc problém neřeší, jen ho zatlačuje pod povrch.
V hysterii, která se vytvořila okolo problémů v soužití mezi „většinovou společností“ a romskou komunitou ve Šluknovském výběžku, hrají bohužel velkou roli elektronická média, zejména televize, a také populismus politiků.
Různé televizní stanice informovaly a informují o situaci ve Vansdorfu nebo Rumburku jednostranně, populisticky, a nebo přímo v apokalyptickém stylu, zatímco vládní politici, tísnění neutuchajícími koaličními problémy, vycítili šanci ukázat „svaly“.
Ne, že by ve Šluknovském výběžku vážné problémy nebyly, ale nezdá se být úplně náhodné, že se staly středem celostátní pozornosti právě v okamžiku, kdy vládní koalice zavádí v podobě svých reforem řadu asociálních opatření.
Taktika „rozděl a panuj“, neboli rozeštvávání společnosti, je osvědčeným politickým nástrojem. Poštvat chudé nebo reformami ožebračované nižší střední vrstvy proti těm úplně nejchudším, často postiženým úplným sociálním vyloučením, se osvědčilo i v jiných zemích, kde se vlády uchýlily k nepopulárním opatřením.
A termín "romský problém" mi také přijde trochu zavádějící, vždyť ten problém je stejně tak "český".
Neapeluju na hyperkorektnost, ale na korektnost. Ale jestli tomu chcete tak říkat, budiž. Ještě jste zapomněla dodat, že jsem pseudohumanista...
Fandil bych bezpodmíněčně cikánům, pokud by využívali sociálních sítí, twiteru a všeho toho,
Emancipace musí růst zevnitř komunity ...
A začíná být vymalováno.
DS
Dovede si vůbec diskutér Tejkal představit, kolik „bohatství“ musí mít ten, kdo chce využívat twitteru?