reklama

Profil čtenáře:
Václav Votruba

VV
Profese: učitel
E-mail: v.votruba@volny.cz

Když se řekne A, mělo by se říci i B. Ta navrhovaná, ale nikdy neuvedená v život, představa byla, že budou dvě úrovně - vyšší pro vysoké školy, nižší pro splnění maturity. Když se v plné nahotě ukázalo, že řada "maturantů" kvalitu nesplňuje, byly dvě úrovně nahrazeny jednou, nižší. Z vyšší zůstala jen matematika +, která je, resp. její splnění, vodítkem pro technické školy.

"Absurdní, a proto nevypočitatelné požadavky, dílem pro žáky sedmé třídy, dílem těžké, kdybych se na ně ptal u státnic."

Ale zapomínáte, že ty otázky jsou spojeny s vysvětlením pojmu, takže úkolem, rozlišujícím jedničkáře od čtyřkařů, je pochopit, co definice pojmu znamená.

"Středním školám ze současné krize nepomůže nijak výrazně sebelepší způsob maturity, ale ten současný tu krizi prohlubuje."

Co je krize? Že byly početně slabší ročníky, takže žáci ze základní školy se čtyřkou z matematiky nebo českého jazyka šli na střední školy? A to se v posledních pár letech s větším počtem žáků mění. Nebo je krizí něco jiného? Nevím.

Pan Chaluš hodně angažuje v oblasti školství, bohužel ale vůbec nerozumí tomu, o čem píše. Současné didaktické testy jsou schopni zvládnout někteří (velmi dobří) deváťáci, nicméně je autor považuje za "velmi tvrdou formu standardizace". Jeden pohled řadového učitele: žák čtvrtého ročníku je schopen mi tvrdit, že 3/6 = 1/3. Je v matematice, ale i v českém jazyce a cizích jazycích velmi slabý. Pravděpodobně maturitu neudělá a bude figurovat v číslech neúspěšných absolventů. Podle kritiků současného stavu oběť současného školství, jehož talent jsme nepodchytili.

Cesta snížení tvrdosti znamená, že budeme mít absolventy maturitního studia, kteří se neumí písemně vyjádřit, neumí počítat se zlomky, sestavit si rovnici, nedomluví se ani jedním cizím jazykem. Chce-li to pan Chaluš, budiž, ale společnost by to podporovat neměla.

Taková zpráva je na nic. Podle mne se jedná o učitele/učitelky v mateřských školách, kde podle Katalogu prací, který se nezměnil, stačí středoškolské vzdělání. Na základních a vysokých školách by člověk se středoškolským vzděláním učit neměl, případně jako záskok v ojedinělých případech a situacích.
Ono to z té zprávy trochu vyplývá v předposledním odstavci, ale jinak je to špatně odvedená práce zřejmě četkaře!
"Pod vedením liberálního křídla v čele s Norbertem Stegerem vstoupila v roce 1983 do vlády s sociálními demokraty. V roce 1986 se však vedení strany chopil Jörg Haider, pod jehož vedením se strana transformovala na stranu nacionalistickou, což vedlo k rozpadu koalice s SPÖ. FPÖ postupně posilovala, a to navzdory tomu, že se od ní v první polovině 90.let odtrhlo Liberální fórum." - wikipedia.cz
ODS Klause, Topolánka, Nečase se od sebe také liší. US, US-DEU měla své kořeny přímo v ODS, stejně jako SNK-ED, TOP 09, ale nikdo ty strany nesměšuje.
Čím je pro Vás Le Pen více zastání hodný? Že je méně ochotný kompromisu a více zasádový ve svých ...
Od řadového voliče Národní strany neočekávám, že chce v tomto státě státní funkci. A pokud by pan Bátora volil Haidera nebo Le Pena, což jsou autentické výroky, pak - doufám - neočekává, že z toho většina bude nadšená.
Ale všechno, co tu uvádíte, pane Malinovský, jsou jen "hnidopišské plky". Podstatná výtka, a pro mne nejzásadnější, proti panu Bátorovi nezazněla: jestliže pro romského zloděje během povodní patří přísnější metr než pro bílého, je to rasismus, ne-spravedlnost a její nositel se tím "historicky znemožnil".
A to jsem od pana Bátory neslyšel vyvracet. Co vy na to? Souhlasíte?