Reportérům amerického Wall Street Journalu se podařilo odhalit, že redakce firemního magazínu společnosti BP vnímá důsledky ekologické katastrofy dosti svérázně.
Americký prezident Barack Obama mluví v souvislosti s ropnou skvrnou v Mexickém zálivu o největší katastrofě v dějinách země a média se předhánějí v líčení jejích dopadů. Přesto se podle webových stránek deníku The Wall Street Journal (WSJ) najdou optimisté, kteří na ropném úniku najdou pozitiva. Pohříchu však sedí ve firemním časopisu společnosti BP, z jejíhož poškozeného vrtu ropa proudí a která stále více nezvládá komunikaci s veřejností.
Poslední číslo magazínu Planeta BP dostupného na vnitropodnikové síti obsahuje reportáž z postižené oblasti. Článek ropnou katastrofu — jak jízlivě poznamenává WSJ — líčí jako zásah štěstěny.
„Většina (nerybářských) firem z regionu — zvláště hotely — prosperuje, protože sem přijelo tolik lidí z BP a dalších záchranných týmů bojujících s ropou," stojí v něm. Článek rovněž cituje jednoho místního činitele, který má na starost turistiku. BP podle něj vždy byla „skvělým partnerem". „Vždy jsme si vážili obchodních příležitostí od BP," uvedl také úředník.