I v novém školním roce je největším problémem českého školství nedostatek peněz

Sabina Vojtěchová

V novém školním roce čeká české školství několik změn. Problémy, se kterými se vzdělávací systém potýká, ale zůstávají stejné. Školství je zastaralé, nedostává se mu finančních prostředků a chybí systém celoživotního vzdělávání učitelů.

Žákům a studentům mateřských, základních a středních škol začal nový školní rok, který s sebou přináší několik změn. Například zmírnění pamlskové vyhlášky, zvýšení počtu odborníků, kteří posuzují vhodnost a správnost testů při státních maturitách, nebo zpřesnění vyhlášky pro nejnižší počet dětí ve školkách a školních družinách. Problémy, s nimiž se české školství dlouhodobě potýká, ovšem zůstávají neměnné. Podle odborníků je tím největším nedostatek finančních prostředků.

Informační centrum o vzdělávání EDUin na konci srpna zveřejnilo seznam nejdůležitějších témat, kterými by se měla vláda, respektive ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy při rozvoji vzdělávacího systému zabývat. To si po schůzce se zástupci organizace vyžádal premiér Andrej Babiš (ANO). EDUin zdůraznil nezbytnost zvýšení investic, potřebu transparentního výběru kvalifikovaných ředitelů a také změnu struktury a obsahu vzdělávání.

×