I v novém školním roce je největším problémem českého školství nedostatek peněz
Sabina VojtěchováV novém školním roce čeká české školství několik změn. Problémy, se kterými se vzdělávací systém potýká, ale zůstávají stejné. Školství je zastaralé, nedostává se mu finančních prostředků a chybí systém celoživotního vzdělávání učitelů.
Žákům a studentům mateřských, základních a středních škol začal nový školní rok, který s sebou přináší několik změn. Například zmírnění pamlskové vyhlášky, zvýšení počtu odborníků, kteří posuzují vhodnost a správnost testů při státních maturitách, nebo zpřesnění vyhlášky pro nejnižší počet dětí ve školkách a školních družinách. Problémy, s nimiž se české školství dlouhodobě potýká, ovšem zůstávají neměnné. Podle odborníků je tím největším nedostatek finančních prostředků.
Informační centrum o vzdělávání EDUin na konci srpna zveřejnilo seznam nejdůležitějších témat, kterými by se měla vláda, respektive ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy při rozvoji vzdělávacího systému zabývat. To si po schůzce se zástupci organizace vyžádal premiér Andrej Babiš (ANO). EDUin zdůraznil nezbytnost zvýšení investic, potřebu transparentního výběru kvalifikovaných ředitelů a také změnu struktury a obsahu vzdělávání.