Bernard reklamou pomáhá kultuře znásilňování. Lituji svého podílu na ní

Michaela Thomas

Majitelka reklamní agentury, která se podílela na reklamě pivovaru Bernard zobrazující ženy jako vyzývavé sexuální objekty v přímé souvislosti s jeho pivem, nabídla Deníku Referendum komentář. V něm se od svého podílu na kampani distancuje.

„Je to typická zamindrákovaná nešťastná ženská, tak tři roky ji žádnej chlap nevopíchal.“ To si vyslechnou ženy, které vidí svět jinak. Které si uvědomily, že žijeme ve stereotypech a škatulkách. Že žijeme ve světě, kde ženská práva jsou daleka rovnosti těm mužským, ve světě, kde ženské tělo je věc veřejná. V ujišťování, že když ona říká „ne“, znamená to „jo“ a že když si vezme krátkou sukni, chce si „zapíchat”.

Protože já sama jsem byla jako mladá žena znásilněna opilým mužem, protože to byl chlap jak hora, navíc můj šéf, držela jsem hubu a krok a myslela si, že to byla moje vina. Ten pocit vnitřní špíny bych žádnému chlapovi nepřála zažít.

Naše noviny stojí v první linii boje za svobodnou novinařinu a lidská práva. Podpořte nás a přidejte se k nám!
×

I proto bych ráda dala toto stanovisko ke kampani Bernard pin-upky v bodech:

  1. Spojování piva a ženského těla je špatně.
  2. Tuto kampaň jsme nevymýšleli u nás ve studiu, jen jsme produkčně zajišťovali ilustraci pin-upek.
  3. Klienta jsem já osobně konfrontovala s mým nesouhlasným názorem na kampaň, kterou si vymyslel.
  4. Byla jsem ujištěna, že vyznění Bernardových pin-upek bude tentokrát „pro ženy” a bude si dělat legraci z pana Bernarda.
  5. Žen si velice vážím a sama se pokládám za feministku.
  6. A úplně upřímně a lidsky, tuto zakázku jsme zprostředkovali hlavně proto, že pomůže zajistit živobytí ilustrátorce - matce, kterou opustil partner po narození dítěte a nechal ji v podstatě bez prostředků.
  7. Neztotožňuji se s názorem pana Bernarda, který se vyjádřil k aktivistkám ze Stínové rady pro reklamu v Reflexu ze 14. června: „Ony mají svůj problém a snaží se ho řešit na úkor všech.“
  8. Naprosto odmítám všechny urážky feministek v diskuzích pod články, kde se o nich píše jako o ubohých, ošklivých ženách. Je to odporné.
  9. Feministky, které znám, jsou krásné a silné ženy. Moc si jich vážím a tímto jim vyjadřuji podporu.
  10. Věnujeme svůj zisk za zprostředkování vzniku ilustrací na podporu organizace Ženská práva jsou lidská práva.
  11. Udělala jsem chybu, že jsem neposlechla svoje přesvědčení, a byť „pouze” ilustrace jsem nechala přes B&H zrealizovat.
  12. V zahraničí se již hovoří o tom, že sexistická reklama se podílí na fenoménu zvaném „rape culture”, tedy na znásilňování v opilosti.

Doufám, že toto je možná příležitost veřejně mluvit o tom, jak se tady muži chovají k ženám a svým dětem, jak se tady muži chovají k ženám ve veřejném prostoru, jak se vyjadřují o ženách, co za něco bojují, a třeba o tom, jak reklama napomáhá kultuře znásilnění. To je veřejně naprosto neřešený fenomén.

    Diskuse
    JN
    June 19, 2017 v 15.53
    Říkáte "... pomáhá kultuře znásilňování"?
    "Neměli bychom se stydět pojmenovat a něžně hladit vagínu a zejména klitoris; děvčátku tím pomůžeme rozvinout hrdost na svoji pohlavní příslušnost."
    Dítě by také mělo mít možnost prozkoumat genitálie dospělých, i když to u nich může vyvolat pocity vzrušení. To napsala Ina-Marie Philippsová, autorka publikace "Rady rodičům v oblasti sexuálního vývoje dítěte", vydané Spolkovou centrálou pro zdravotnickou osvětu - BZgA.
    Publikace byla po protestech stáhnuta k přepracování. Nebyly to však feministky, kdo protestoval.
    June 19, 2017 v 17.12
    Jednoduché řešení
    Jako rodák z Pelhřimova radím: Vykašlete se na humpoláckého Bernarda, a když chcete pít pivo, žádejte pelhřimovského Poutníka.

    https://www.pivovarpoutnik.cz/

    Povšimněte si, ostatně, že pivovar Poutník patří družstvu:
    https://www.pivovarpoutnik.cz/cz/pivovar/soucasnost/
    http://www.dup.cz/cz/o-nas/
    JN
    June 19, 2017 v 19.16
    Z etického kodexu diskusí:
    Redakce Deníku Referendum si proto vyhrazuje právo smazat příspěvek, který obsahuje spam nebo komerční reklamu...
    Napsat do novin zmínku o vlastním znásilnění, to chce jistě odvahu. Smekám.

    Musím si to zapamatovat až zas přijedu do Česka. A Krušovice jsou stejnak lepší :-P
    JN
    June 20, 2017 v 0.51
    "Myslím to upřímně"
    6. A úplně upřímně a lidsky, tuto zakázku jsme zprostředkovali hlavně proto, že pomůže zajistit živobytí ilustrátorce - matce, kterou opustil partner po narození dítěte a nechal ji v podstatě bez prostředků.

    10. Věnujeme svůj zisk za zprostředkování vzniku ilustrací na podporu organizace Ženská práva jsou lidská práva.
    JS
    June 20, 2017 v 9.43
    panu Nushartovi
    Už předtím jsem vás měl za, ehm, podivína, ale vaše příspěvky pod tímto článkem přesahují mez slušného chování.

    Chápu, že vás frustrují některé důležité záležitosti dnešní doby, jako že nějaká žena napsala bizarní knihu, nebo že někdo něco prohlásil. Ale asi byste měl odolat touze tuto frustraci ventilovat pod nesouvisejícími tématy. Dík.
    JN
    June 20, 2017 v 10.14
    Nikoliv, pane Samohýle.
    Podivínky a podivíni jsou genderfeministky a genderfeministé. Mez slušného chování přesahuje genderfeminismem prosazovaná sexuální výchova malých dětí, jak dokazuje citovaná příručka Iny-Marie Philippsové, vydaná BZgA.

    Máte pravdu, frustruje mě to, přesto se domnívám, že je proti tomu třeba něco dělat.

    Článek výše považuji za vynikající reklamní kampaň a za vrchol pokrytectví.
    Připojuji se pro tentokrát k mínění pana Samohýla. Chtěl jsem sám napsat něco v tom smyslu, ale pak mi to nestálo za to.
    Připojuji se k mínění majitelky reklamní agentury: Bernard reklamou pomáhá znásilňování :-)
    JN
    June 20, 2017 v 23.33
    Na závěr mi dovolte,
    abych jménem šéfky poděkoval všem účastníkům za vynikající spolupráci.

    Je to náš nový, dosud plně neodzkoušený produkt, který za velkých porodních bolestí vznikal v rámci pilotního projektu uberizace služeb. Nezříkáme se těch starých osvědčených prostředků, jako je třeba šokování, a zároveň přinášíme zcela novou kvalitu tím, že do toho tvořivého procesu zapojujeme dosud zcela nevyužitý kreativní potenciál koncového zákazníka.

    Ještě jednou tedy všem děkuji a přiťukněme si nyní alespoň symbolicky na naší novou spolupráci!