Politické strany se parádí, do voleb vyrazí s novými logy
Jan GruberZelení, Svobodní a TOP 09 nedávno představili nová loga. Marketingový expert Jakub Horák a teoretik designu Lukáš Pilka hodnotí, jak se stranám změna podařila.
Politické strany se připravují na podzimní volby do Sněmovny. Píší programy a některé mění i svou vnější prezentaci. Nová loga nedávno představila Strana zelených, TOP 09 nebo Strana svobodných občanů.
„Není náhodou, že s blížícími volbami se nejedna politická strana rozhodne změnit své logo,“ řekl Deníku Referendum teoretik designu Lukáš Pilka, „nová značka je vděčným prostředkem pro získání pozornosti médií a také nástrojem, jak deklarovat aktuální dění uvnitř organizace. Zejména v okamžicích, kdy je třeba demonstrovat zásadní změny, je inovace symbolu důležitým signálem vůči okolí.“
Tuto taktiku podle Pilky použila například ODS v roce 2015 nebo komunisté hned v roce 1990. Nová loga Zelených, Svobodných a TOP 09 tak podle Pilky „můžeme vnímat jako vizuální odkazy k předvolebním programům a stranickým slibům, které jinak svou přímou obrazovou podobu nemají“.