Sexismem proti muzejní šedi
Jan KolářPotřebuje-li být muzejní publikace propagována pomocí sexistických marketingových tahů, vypovídá to něco především o sebevědomí jejích tvůrců.
„Archeologie je nudná vědní disciplína, a ještě hůř je na tom v případě, že se jí ujme nějaké regionální muzeum.“ Proč by si tohle mohl někdo myslet? Regionální muzeum a galerie v Jičíně se totiž odhodlalo k nezvyklému marketingovému kroku a vydání nové publikace o archeologii regionu uvedlo sexistickou reklamou s nahou ženou.
Před pár dny proletěla českým internetem zpráva o chybné výrobě nové archeologické publikace známého odborníka na dobu železnou Jiřího Waldhausera. Knihu s názvem Archeologie kraje básníků, archeologie Sobotecka v Českém ráji měly doplňovat fotografie nahých žen namísto běžných obrázků, které se v podobných publikacích vyskytují. Člověka napadne, že měli opravdu špatného/-nou grafika/-čku a následná redakční práce taky nestála za nic.