Nová studie navrhuje změny v dopravním značení Prahy po Blance

Vratislav Dostál

Auto*Mat zveřejnil studii, která navrhuje změny v dopravním značení v centru Prahy tak, aby Blanka dostala smysl. Dopravní opatření je prý třeba provést co nejdříve po otevření tunelu. Jejich cena nedosáhne ani tisíciny procenta ceny Blanky.

V sobotu byl zprovozněn tunelový komplex Blanka. Během víkendu zde řidiči směli jezdit maximálně padesáti kilometrovou rychlostí. Od pondělí, tedy od prvního pracovního dne po zprovoznění, je povolená rychlost 70 kilometrů v hodině. Podle policie je provoz v tunelu bezproblémový. Potíže nezaznamenala ani firma ČKD Praha DIZ, která na provoz tunelu dohlíží.

„Jak jsem avizoval, k omezení na padesát jsme přistoupili opravdu jen na nejkratší nutnou dobu. Svůj účel toto omezení splnilo, během víkendu si tunelový komplex přijely prohlédnout tisíce řidičů a z hlediska bezpečnosti bylo snížení rychlosti jednoznačně správným rozhodnutím. Nyní jsme vyhodnotili, že provoz je plynulý, bez problémů byla i ranní špička, a tak již není důvod rychlost omezovat,“ uvedl náměstek primátorky Petr Dolínek.

Policie mezitím hlásí, že zprovoznění tunelu ulevilo například ulicím V Holešovičkách, na Letenské pláni či Letenském náměstí. „Zprovoznění tunelu můžeme kvitovat, zároveň upozorňujeme řidiče, že se do tunelu nemusí bát, Blanka pojme více vozidel, než ji nyní využívá,“ uvedl pro ČTK mluvčí pražské policie Tomáš Hulan.

×