Babiš, kam se podíváš
Vojtěch SrnkaObličej Andreje Babiše je před volbami k vidění opravdu téměř všude. Největší nemoc české politiky, kterou je její velmi těsná provázanost s byznysem, ale tento podnikatel v žádném případě nevyléčí.
Jako student, který studuje v Praze, ale pochází z jednoho malebného města v jižních Čechách, kde má svou rodinu, ve snaze víkend co víkend navštívit své milé blízké, využívám dvakrát týdně služeb některého autobusového dopravce.
Díky jednoduchosti rezervačního systému, nejčastěji volím jako prostředek pro mou přepravu služby žlutých autobusů, které se v posledních letech staly poměrně typickým koloritem našich silnic. Každý takový autobus, který jsem viděl, má na své zadní části prostor pro reklamu, a jak se blíží volby, většina zadků žlutých autobusů se zaplňuje podobiznami jednoho bohatého slovenského podnikatele. Tento podnikatel slibuje, že bude líp.
Když se v autobuse usadím a zapnu výklopný monitor, na kterém mohu sledovat nějaký film pro zpříjemnění cesty, musím nejprve shlédnout několik úvodních videí, mezi kterými vyniká volební spot hnutí ANO. V hlavních rolích tohoto spotu účinkuje právě tento podnikatel, zároveň zakladatel tohoto hnutí, bok po boku se slavným hercem a bývalým diplomatem Martinem Stropnickým.
Mám—li zrovna náladu, mohu požádat o denní tisk a to mimo jiné z vydavatelství MAFRA, které si tento podnikatel před volbami pořídil. Pokud si chci přečíst něco jiného, v přihrádce přede mnou naleznu například časopis této přepravní společnosti, do kterého, když se začtu, mám velkou naději, že na jedné ze stránek narazím na rozhovor s tímto panem podnikatelem, lídrem hnutí ANO a kandidátem do Poslanecké sněmovny.
Všechny tyto tiskoviny si jako dárek mohu odnést domů, aby se jimi pokochali i moji příbuzní. Cestou pak okolo silnice sleduji billboardy, mezi kterými se vyjímají právě ty, ze kterých na mě shlíží jeho obličej vylepšený v některém z programů pro práci s fotografiemi a jen těžko odolatelnými předvolebními sliby.
Po Praze se přepravuji městskou hromadnou dopravou. Někdy tramvajemi, ve kterých není tolik prostoru pro umístění reklamy, ale tu a tam na mě slogan „Ano, bude líp“ vybafne i zde. Jindy zase metrem, kde se propagaci hnutí ANO mohu vyhnout jen velmi těžko. Zde totiž tohoto podnikatele spatřuji na reklamních tabulích u eskalátorů, na nástupištích nebo v prostorech nad okny v jednotlivých vozech.
"Babiš, Babiš ... politické špíny se zbavíš !!!
Hurááááá ...."
nebo něco podobně razantního ...
Na závislosti se musí úplně jinak. Investovat se musí něco jiného než peníze.