Město, společenství obyvatel
Patrik EichlerNelze připustit, aby vaše firma budovala svou image na úkor našeho města. Věřím, že není vaším záměrem budovat image firmy coby vandala ve veřejném prostoru. Zhruba to píše starosta lázní Sopoty řediteli polské Coca Coly.
Sklidíte nelegální reklamy, nebo vám zavřeme zahrádky u restaurací. Tak shrnuje rozhodnutí radnice severopolských lázní Sopoty v článku z konce minulého týdne Gazeta Wyborcza. V anketě, která článek na webu deníku doprovází, považuje daný postih za adekvátní 64 % hlasujících, 29 % ho považuje za příliš mírný. Kromě uzavření zahrádek by chtěli takovému podniku dát ještě pokutu.
Podle článku tak z města mizejí nejen reklamy zakrývající celé zdi budov, ale i nejrůznější reklamní stojánky. Kdo je nesklidí, přijde ještě v začínající sezóna o souhlas města s provozem zahrádky u restaurace. Cílem je podle vedení města „dát do pořádku městský prostor“ a „umožnit obyvatelům a návštěvníkům vidět krásu Sopot nezakrytou megaboardy, plakáty a reklamami“.