Auto*Mat spustil kampaň Do práce na kole

Vratislav Dostál

Občanská iniciativa Auto*Mat chce motivovat veřejnost ke každodennímu používání bicyklu. Zatímco v Evropě se totiž podle organizátorů cyklistická doprava stala masovým fenoménem, třeba Pražané vykonají na kole jen necelá dvě procenta svých cest.

Občanská iniciativa Auto*Mat spustila kampaň Do práce na kole, kterou chce motivovat veřejnost ke každodennímu používání bicyklu. Pražany má do sedel kol nalákat soutěž Cyklozaměstnavatel roku. Své cyklotýmy podle organizátorů již připravují divadla, banky i mobilní operátoři. V metropolích západní Evropy se stala cyklistická doprava dávno módním trendem a počet lidí na kolech stále vzrůstá.

„Životní styl obyvatel Evropy se změnil, trávíme hodně času vsedě nebo u počítačů. S tím souvisí nárůst obezity, problémů s páteří a nemocí srdce a cév,“ uvedla manažerka kampaně Do práce na kole Iva Nevečeřalová.

Podle Nevečeřalové pomáhá jízda na kole předcházet civilizačním chorobám, které si vysedíme v kanceláři, zlepšuje fyzickou kondici, odbourává stres a formuje postavu. „Navíc se elegantně vyhnete dopravním zácpám, ušetříte peníze za benzín i parkování a také čas. Není nic příjemnějšího než si cestou z práce provětrat hlavu při vyjížďce na kole,“ vyjmenovává pozitiva jízdy na kole Nevečeřalová.

×