Jezdit načerno?

Patrik Eichler

Nikdo nemůže být nucen využívat služby vzniklé jako vedlejší produkt rozkrádání veřejných prostředků. Kvůli Opencard přišlo hlavní město Praha podle dostupných zpráv o více než miliardu korun.

Karta Pavla Béma a pražské ODS, jak se občas název Opencard překládá, přišla město někdy do začátku letošního roku na zhruba devět set milionů korun. Dvě stě dvacet čtyři milionů Praha tratila na nevymáhaném zpozdném od jedné z dodavatelských firem. Několik milionů skoro jistě stály reklamy, které Opencard před letošními sněmovními volbami v Praze propagovaly pod bezelstným heslem „za zítřejší služby můžete platit již dnes“. Další prostředky jistě město vydalo za běžný provoz karty v letošním roce anebo na pokrytí ztrát, které mu způsobili nezodpovědní řidiči, když kartou platili za parkovné. Podle Týdne jen v tomto případě systém vytvářel ztrátu kolem půl milionu korun měsíčně.

To všechno jsou detaily, jakkoli trpké nebo úsměvné, projektu, na který si nejspíše pražský magistrát nenajal firmu Haguess, jak se obvykle píše, ale firma Haguess pražský magistrát. V tom případě by to byl totiž příběh vzorový. Nikdo kromě lidí z vedení pražského magistrátu a na ně napojených byznysmenů zřejmě neví, co to Opencard je (elektronický systém?, licence na provoz tohoto systému?, data uživatelů?, možnost nakládat s částí prostředků, které za jízdné vybírá pražský dopravní podnik?) ani kdo to vlastní.

×
Diskuse
RS
September 6, 2010 v 11.00
Odpověď je prostá.
Nemáme.
September 6, 2010 v 18.53
Inzerát
Kdybych byl Pražan, tak bych si zadal inzerát: "Hledám stranu, která uspokojivě vyřeší problém Opencard". Pokud žádná taková strana není, tak jsou všechny sliby o boji proti korupci plané. Nebo skončíme u globálního odsouzení prohnilého kapitalismu?
PE
September 6, 2010 v 19.13
Sám hledám stranu, která řekne, že celý projekt zruší. Nechci totiž od ledna jezdit načerno.