Odpůrce přesunu stuttgartského nádraží podpořil také svaz cestujících
Petr JedličkaPřestavbu železničního nádraží v bádensko-württemberské metropoli provází stále hlasitější kritika. Ve středu se k ní připojil i německý svaz cestujících s novými argumenty.
Odpůrci přesunu stuttgartského nádraží získali ve středu další spojence. Německý svaz železničních cestujících vydal prohlášení, že s ohledem na sílící kontroverze a přetrvávající protesty vůči takzvanému Stuttgartu 21 je třeba demoliční práce okamžitě zastavit.
„Politikové a zástupci Německých drah jistě neočekávali tak silnou opozici,“ řekl ředitel asociace Karl-Peter Naumann novinářům z Berliner Zietung.
Plány je podle něj nutno hned přehodnotit.
„Je zbytečné utrácet miliardy za podzemní komplex (...), jež není zapotřebí,“ uvedl přímo.
Proti demolici budovy, kterou navrhl modernistický architekt Paul Bonatz, protestovaly v minulých týdnech desetitisíce občanů. Několik aktivistických skupin se pokusilo práce zdržet přímými akcemi — obsazením střechy budovy či připoutáním k demoličním strojům. Město však proti nim nasadilo zvláštní policejní jednotky.
Svaz cestujících se také vymezil vůči argumentu, že se dík novému rozsáhlejšímu nádraží stane z šesti set tisícového města železniční uzel Evropy.
To dosavadní nádraží je vlastně trochu strašidelné místo, ale nejsou to nablýskané katakomby -- tak má vypadat podle oficiálních stránek projektu "nové srdce Evropy" -- http://www.das-neue-herz-europas.de/default.aspx
-- já teda nevím, jestli zrovna napůl podzemní dráha ze Stuttgartu do Ulmu by měla být srdcem Evropy.
Je opravdu hezké, jak se na srdíčkových stránkách prezentují fotkami z bourání křídla staré budovy (je dobré vědět, že má padnout jen tohle křídlo, ne celá stavba), a když člověk na stránkách zadá slovo "Proteste", najde jen chlácholivý dopis stuttgartského starosty...